Κυλιόμενο κείμενο
Αποποίηση ευθύνης...
''Πάμε στοίχημα''
Αγαπητοί αναγνώστες
- Αρχική
- Ειδησιογραφία
- Επιστήμη - Τεχνολογία
- ΕΠΙΣΤΗΜΗ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- ΝΤΕΡΝΕΤ
- ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
- Webtrent.gr
- Hackers & Crackers
- PC Ασφάλεια
- PC Προγράμματα
- Έλεγχος & Επιδιόρθωση PC
- Μεταχειρισμένα PC
- PCs Tips
- PCs Tricks & hints
- Microsoft -Windows
- Δωρεά Download 1
- Δωρεά Download 2
- PC Εργαλεία
- Ανάκτιση διαγραμμένων
- Επαναφορά κωδικών
- Greek PC & Software
- Data Repair-Spyware
- Τεχνική Υποστήριξη PC's
- Φυσική
- Φιλοσοφία
- Χρήσιμα
- Ρώτα να μάθεις
- Δημόσιες Υπηρεσίες
- ΟΤΕ Κεντρική Σελίδα
- Τηλεφωνικός Κατάλογος_1
- Τηλεφ. Κατάλογος 2
- Κατάλογος Κινητών
- Χρυσός Οδηγός
- ΒΡΙΣΚΩ
- Ταχυδρομικός Κώδικας
- Κατάλ. Ταχ/κών Κωδικών
- Ε.Ε.Τ.Τ.
- Κ.Ε.Π.
- Εθν.Πύλη Δημόσ.Διοίκησης
- Δημόσ. Ιστοχώροι
- Αστυνομικές Υπηρεσίες
- Ο.Α.Ε.Δ.
- ΙΚΑ Τηλ.Κατάλογος
- IKA-ETAM
- Ο.Γ.Α.
- Ελληνικές ιστοσελίδες
- Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
- Επικοινωνία
- Αγροτικά
- ΔΙΑΦΟΡΑ
Σχόλια από "Μοναχικός Λύκος"
Η σελίδα "Μοναχικός Λύκος" θεωρεί αυτονόητο ότι όλοι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα σχολιασμού, κριτικής και ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θα θέλαμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν θα δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, ή υβριστικού, ή προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου.
Επίσης, σύμφωνα με τις αρχές μας, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Οπότε, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η σελίδα "Μοναχικός Λύκος" δεν θα δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον εκάστοτε συντάκτη τους και το περιεχόμενό τους δε συμπίπτει κατ' ανάγκην με την άποψη της σελίδας μας.
Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012
Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012
- Συνέντευξη με τον Καθ. Αστροφυσικής - Μάνο Δανέζη
Category: Μεταφυσική και Άγνωστα - Published on Wednesday, 19 September 2012 00:08
2. Σωματίδια μπορούν να φαίνονται σαν ύλη ή / και σαν κύματα. Μπορεί κάτι να συμπεριφέρεται τώρα σαν σωματίδιο και μετά σαν κύμα απλωμένο μέσα στο χώρο. Όταν παρατηρούμε φωτόνια και ηλεκτρόνια αλλάζουν συμπεριφορά. Μια στιγμή είναι σαν ύλη και μετά από λίγο είναι σαν απλωμένα κύματα ενέργειας. ( βλ: Το πείραμα των δύο σχισμών - κβαντική φυσική )
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΛΙΛΙΘ...
Βιβλιογραφία:
ΤΖΟΡΤΖ ΜΑΚΝΤΟΝΑΛΝΤ - Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΛΙΛΙΘ
Μετάφραση: Φώντας Κονδύλης - Πρόλογος: Μάκης Πανώριος
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΑΙΟΛΟΣ - ΑΘΗΝΑ 1994
Τα περισσότερα αλλά και τα βασικότερα
στοιχεία της καταγωγής του μυθολογικού συμβόλου της Λίλιθ βρίσκονται
στο Ζοχάρ, τη Βίβλο της Λαμπρότητας, ένα παλιό εβραϊκό καβαλιστικό έργο του
δέκατου τρίτου αιώνα. Ωστόσο, με τα αρχέγονα χαρακτηριστικά του, τα
χαρακτηριστικά δηλαδή του θηλυκού όμορφου δαίμονα με τα μακριά μαύρα
μαλλιά, ενυπάρχει, έστω και εν σπέρματι, στη σουμεριακή, βαβυλωνιακή,
ασσυριακή, περσική, αραβική, τευτονική και φυσικά, εβραϊκή μυθολογία.
Στη Σουμερία, γύρω στην Τρίτη χιλιετηρίδα π.Χ., αναφέρεται
ως Λιλ, πνεύμα του αγέρα αλλά και καταστροφικός άνεμος. Στους Σημίτες της Μεσοποταμίας κατονομάζεται
σαφώς ως Λίλιθ. Αργότερα η ονομασία αυτή θα συνενωθεί με την
εβραϊκή λέξη Layil (Λαγίλ), που σημαίνει νύχτα, και θ’ αποκτήσει τα οριστικά
πλέον χαρακτηριστικά της. Γίνεται ο συγκεκριμένος προαναφερθείς θηλυκός
δαίμονας της νύχτας, ο οποίος υποδουλώνει άντρες και γυναίκες που κοιμούνται
μόνοι τους’ τους προκαλεί σεξουαλικά όνειρα, νυχτερινούς οργασμούς και
βασανιστικές ονειρώξεις.
Στη Συρία, τον όγδοο αιώνα π.Χ. περίπου
, η Λίλιθ, που εδώ ονομάζεται σούκουμπους –θηλυκός δαίμονας πάντα, το αρσενικό
του ονομάζεται ίνκουμπους – ταυτίζεται με μια βρεφοκτόνο μάγισσα αποκτώντας και
αυτό το χαρακτηριστικό.
Ο βασικός μύθος ωστόσο της Λίλιθ ξεκινά από τη γραφή. Στη Γένεση Α 27
αναφέρεται: Και εποίησεν ο θεός τον άνθρωπον, κατ’ εικόνα θεού εποίησεν αυτόν,
άρρεν και θήλυς εποίησεν αυτούς. Όπως διαπιστώνει εύκολα κανείς, ο Αδάμ ή
Άνθρωπος, αλλά και ο θεός επίσης, παρουσιάζονται εδώ ως ανδρόγυνοι. Γι’ αυτό
και οι καβαλιστές υποστηρίζουν πως την ώρα που ο Ευλογημένος δημιούργησε-έπλασε
τον Αδάμ, τον πρώτο άνθρωπο, τον έπλασε ανδρόγυνο. Το πλάσμα αυτό είχε δύο φύλα
και δύο όψεις, μία προς κάθε κατεύθυνση. Αργότερα ο ευλογημένος διαχώρισε τον
Αδάμ σε δύο όντα, δίνοντας στο καθένα από μία πλάτη. Η Λίλιθ, είναι λοιπόν, το
θηλυκό μέρος του Αδάμ ή Αδαμάχ, η θηλυκή εβραϊκή λέξη για τη γη και το χώμα,
μία και το αρχικό αυτό πλάσμα φτιάχτηκε απ’ αυτά τα υλικά.
Ο διαχωρισμός του ανδρόγυνου Αδάμ έγινε για να του δοθεί μία σύντροφος,
γιατί η εμπειρία του από την ενστικτώδη συμπεριφορά των ζώων του Παραδείσου,
δηλαδή τη συνεύρεση του καθενός με το ταίρι του, τον έκαναν να συνειδητοποιήσει
τη μοναξιά του. Έτσι, ο θεός απέσπασε από τον Αδάμ το θηλυκό μέρος του για να
του γίνει η σύντροφός του. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, και αφού
είχε πραγματοποιηθεί ο διαχωρισμός, το ατελές προς ώρας πλάσμα Λίλιθ δέχτηκε
την εωσφορική, δαιμονική επίδραση του ΣΑΤΑΝΑ, με αποτέλεσμα τα όντα
που γεννούσε στη συνέχεια η Λίλιθ, μετά την ένωσή της με τον Αδάμ, να
είναι διαβολικά-τερατόμορφα. Στο Ζοχάρ πάντα ο ραβίνος Συμεών δηλώνει:” Βρήκα
γραμμένο σ’ ένα παλιό βιβλίο πως αυτό το θηλυκό δεν ήταν άλλο από την αρχική Λίλιθ που
έμεινε μαζί του και συνέλαβε απ’ αυτόν”. (Ζοχάρ I,
34Β).
Στη συνέχεια, κάποια στιγμή η Λίλιθ εγκατέλειψε τον Αδάμ και
κατέφυγε στις ερημιές της Ερυθράς Θάλασσας κι εκεί παντρεύτηκε με τον
Διάβολο. Και τότε ο Ιεχωβά δημιούργησε, με τον γνωστό τρόπο, δηλαδή απ’ την
πλευρά του Αδάμ, τη δεύτερη σύζυγο του, την υποτακτική Εύα. «Η Λίλιθ, για να εκδικηθεί την ανθρώπινη σύζυγο του
Αδάμ, παρότρυνε την Εύα να δοκιμάσει τον απαγορευμένο καρπό και να συλλάβει τον
Κάιν, αδερφό και φονιά του Άβελ», σημειώνει ο Μπόρχες. Ο θεός την τιμώρησε για την
εξαπάτηση της αθώας Εύας κόβοντας τα πόδια του ερπετού, τη μορφή του οποίου
είχε πάρει. Γι’ αυτό, κατά μία εκδοχή, η Λίλιθ δεν έχει χέρια και
πόδια για περιπτύξεις και εναγκαλισμούς.
Μετά το
αρχέγονο μυθολογικό της σχήμα, η μορφή της ποικίλλει. Μια πρώτη εκδοχή την
παρουσιάζει με σώμα ερεθιστικά όμορφης γυναίκας από το κεφάλι μέχρι τη μέση,
αλλά από κει και κάτω είναι πύρινη φλόγα. Μια άλλη εκδοχή, η συνηθέστερη, τη
θέλει από τη μέση και πάνω πάντα σαγηνευτική, προκλητική και ακαταμάχητη
γυναίκα και από τη μέση και κάτω ερπετό. Στο Μεσαίωνα θα συναντηθεί ωςΛίλι ή
Λίλου δεν είναι πλέον φίδι αλλά φάντασμα της νύχτας ή τέρας ή δαίμονας «πού ρίχνεται σ΄αυτούς που κοιμούνται
μονάχοι ή περπατούν στους έρημους δρόμους».
Η πιο διαδεδομένη παραλλαγή της είναι της γυναίκας με την υπνωτιστική
ομορφιά, της οποίας όμως τα πόδια, παρόλο που είναι καλλίγραμμα, σκεπάζονται με
πυκνές, σκληρές τρίχες, ιδιομορφία για την οποία ντρέπεται ιδιαιτέρως. Γι΄αυτό
και δεν τα εκθέτει ποτέ σε κοινή θέα. Όταν, όμως, κάποιος άντρας τα δει κατά
τύχη, είναι πλέον πολύ αργά γι’ αυτόν.
Όπως διαφαίνεται, ουσιαστικά η Λίλιθ είναι το πρωταρχικό, αρχέγονο
πρότυπο του μετέπειτα βρικόλακα, του οποίου το μολυσμένο θανατηφόρο δάγκωμα
ταξιδεύει ανάμεσα στους αιώνες. Εκτός από την επιθυμία του
αίματος, η Λίλιθ έχει ακόμα την αρρωστημένη, ανίερη συνήθεια να
παρακολουθεί αόρατη ζευγάρια που συνευρίσκονται κατά τη διάρκεια της νύχτας, με
πρόθεση να κλέψει σπέρμα απ’ αυτά προκειμένου να δημιουργήσει νέους δαίμονες. Μισεί
βαθύτατα τα παιδιά των ανθρώπων και τις μητέρες τους, επειδή τα δικά της είναι
αποκρουστικά και τερατόμορφα, γι’ αυτό και προσπαθεί με κάθε τρόπο να επέμβει
στο μέλλον τους ή ακόμα να τα καταστρέψει.
Ο εβραϊκός μύθος της Λίλιθ παραπέμπει στον αρχαιοελληνικό μύθο του
ανδρόγυνου’ επίσης δεν είναι και άσχετος με τον δαίμονα Άλην των Ελλήνων της
Καππαδοκίας ή με
τις πανάρχαιες εκείνες δοξασίες που
θεωρούν γενικά ερμαφροδιτισμό ως πρώτη μορφή του ανθρώπου. Μεταγενέστερες
ιουδαϊκές παραδόσεις ονομάζουν Λίλιν δαίμονες της νύχτας,
πλάσματα αντίστοιχα με την ελληνική στρίγκλα, λάμια, μορμώ, Αελλώ και άλλα
ανάλογα σκοτεινά μυθικά όντα.
Πλήθος μελετητών, συγγραφέων και ποιητών έχουν εμπνευστεί από το θρύλο της Λίλιθ. Όντα που κουλουριάζονται σε δάση και νερά Γιους που αστραποβολούν, κόρες που φωσφορίζουν... και άλλα τέτοια έχουν γραφτεί.. από όλα αυτά ενδεικτικά αξίζει να αναφερθούν: η Κόρη της Λίλιθ (The Daughter of Lilith) του Ανατόλ Φρανς (1844-1924), το Η Ψυχή της Λίλιθ ( The soul of Lilith) της Μαρίας Κορέλι (1864-1924)κ.α.
ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
ΤΟΥ ΤΖΟΡΤΖ ΜΑΚΝΤΟΝΑΛΝΤ
Ο Τζορτζ Μακντοναλντ προσεγγίζει τη δική
του Λίλιθ μέσα από το αρχέγονο σχήμα της. Είναι ωραία και
ελκυστική, σαγηνευτική και επικίνδυνη. Είναι η αιμοπόρτα βασίλισσα της νύχτας,
η εμπεριέχουσα ωστόσο το θεϊκό σπέρμα μιας και προέρχεται από το αρχικό θεϊκό
πλάσμα που έπλασε ο δημιουργός. Στοιχειώνει το σύμπαν και σφραγίζει τη ζωή και
τη μοίρα του ήρωα για να χαθεί στο τέλος μέσα στο μύθο που τη γέννησε.
Ο αρχαίος Όφις με τη μορφή του φόβου συνεχίζει να κατοικεί μέσα της, διότι ο
Παράδεισος είναι ένα φευγαλέο όνειρο, ενώ η γήινη Κολασημιά απλή
πραγματικότητα. Και η Κόλαση είναι κατοικημένη μόνο από τη Λίλιθ. Σ’
αυτή την Κόλαση θα προσπαθήσει να μην ξαναεισέλθει ο ήρωας, κι ας
έχει μεταμορφωθεί σε Κήπο της Εδέμ, γιατί ξέρει ότι υπάρχει πάντα η
πιθανότητα της μοιραίας συνάντησης, στην οποία θα ενδώσει.
Ολόκληρο το έργο λειτουργεί σαν ένας εφιάλτης με φιλοσοφικό υπόστρωμα και
προεκτάσεις. Το κοσμικό μυστήριο που περιβάλλει τον άνθρωπο και που στη
συνέχεια θα διαπιστώσει ότι ενυπάρχει και μέσα του, παρουσιάζεται και
εκδηλώνεται με τη μορφή σκοτεινών τεράτων, σκελετών, φαντασμάτων, φοβερών
ερπετών, άνυδρων εκτάσεων, σιωπηλών στοιχειωμένων δασών, ξεραμένων ποταμών,
εκτάσεων απόλυτου σκότους. Μέσα σ’ αυτό το εξωκοσμικό, τρομακτικό τοπίο, ο
άνθρωπος αναζητά από τον εαυτό του, τρόπους να ξεπεράσει και να νικήσει τους τρόμους
του, μια χαραμάδα που θα τον οδηγήσει σε κάποιο φως, λυτρώνοντάς τον από μια
ακατανόητη κόλαση και μία ανεξήγητη πορεία στα σπλάχνα ενός κοσμικού τέρατος,
στο τέλος της οποίας καραδοκεί, όχι ακριβώς το << ΤΕΛΟΣ >>
ή η λύτρωση αλλά μία άλλη << ΕΙΣΟΔΟ >>, προς ένα
άλλο ακατανόητο σύμπαν. Βέβαια η <<ΚΟΛΑΣΗ >> αυτή δεν
είναι ένα ακόμα εγκεφαλικό κατασκεύασμα, είναι σαφώς << ΟΙ
ΑΛΛΟΙ>>, δηλαδή η ανθρωπότητα, ιδωμένη μέσ’ από ένα συμβολικά
παραμορφωτικό καθρέφτη, που επιστρέφει την πραγματικότητα με σύμβολα και
παραβολές που σκοπό έχουν να την αποκρυπτογραφήσουν, να την κριτικάρουν και να
της υποδείξουν το σωστό δρόμο πρέπει να ακολουθήσει.
Τα αθώα, αγγελόμορφα Μικρά Παιδιά, οι υπερφίαλοι, ζωώδεις Γίγαντες, ο χορός
των σκελετών, οι άνυδρες εκτάσεις, βουνά, λαγκάδια, ξεραμένες κοίτες ποταμών,
γυμνά όρη, σιωπηλοί ουρανοί, πλάσματα της νύχτας και της ημέρας, όλα είναι
παραμορφωμένες αντανακλάσεις μιας πραγματικότητας που κοιτάζει περίτρομη τον
διαστρεβλωμένο και κατακερματισμένο εαυτό της σ’ ένα απρόβλεπτο τρομαχτικό
κάτοπτρο.
Η ύπαρξη της Λίλιθ με τα αρχέγονα χαρακτηριστικά της είναι,
επομένως, φυσική σ’ ένα τέτοιο κόσμο. Ο παράδεισος δεν υπάρχει πια, ούτε και η
ανάμνησή του, και το καινούργιο περιβάλλον με τους ατελείς κατοίκους του
δημιουργεί όλες τις προϋπόθεσης συντήρησης και επαναβίωσής της. Έτσι, η Λίλιθ,
σύμβολο του άλλου εαυτού, αναδύεται μέσα από το θρύλο της, φαντασίωση και
υλική, απλή πραγματικότητα, επιθυμητή και απωθητική, άγγελος και δαίμονας,
ωραία και τέρας, για να διεκδικήσει τον εαυτό της και τη θέση της στη ζωή. Και
για να κατορθώσει αυτό πρέπει να αντλήσει ζωή από την ζωή, δηλαδή να τραφεί με
το κύριο συστατικό της, το ΑΙΜΑ. Έτσι ηΛίλιθ είναι
ο πρώτος βρικόλακας, που η συνειδητοποίηση του εαυτού του τον οδηγεί
μοιραία και αναπόφευκτα στην πράξη. Έτσι η Λίλιθ είναι πάντα
σύμφωνη με τον εαυτό της.
Το δηλώνει απερίφρακτα έχοντας επίγνωση
της δημιουργίας της. <<Όχι, δεν θα πάψω, θα είμαι ο εαυτός μου και όχι
κάποιος άλλος>>.
Αυτή είναι η επίγνωση, ωστόσο, αυτή η αποδοχή της πραγματικής, δοσμένης ή
δημιουργημένης φύσης, δεν την απαλλάσσει από το βάσανο της αυτογνωσίας.
<< Το μαρτύριό είναι ότι είναι αυτή που είναι >>. Απ’ αυτήν την άποψή η Λίλιθ είναι
ο σύνχρονος, συνειδησιακά υπαρξιακός άνθρωπος, του οποίου η αγωνιώδης κραυγή
προσπαθεί να εκπορθήσει το μυστήριο και το ακατανόητο της δημιουργίας της :
<< Γιατί Εκείνος να με πλάσει έτσι;>> Κι
αμέσως κάνει τις πικρές, τραγικές διαπιστώσεις της, << Συνειδησιακά
με έπλασε έτσι που να το ξέρω και να είμαι δυστυχισμένη>>. Και
είναι δυστυχισμένη γιατί ξέρει πως δεν υπάρχει λύτρωση, δεν υπάρχει έλεος, δεν
υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από αυτό που είναι. Θα παραμείνει στόν αιώνα τον
άπαντα ο δημιουργημένος εαυτός του, χώμα και νερό, που θα ξαναγυρίσουν και τα
δύο σε μία ακατανόητη Γη.
<< Δεν ξαναπλάθομαι
εγώ!>> κραυγάζει
μάταια συνειδητοποιώντας το τρωτό, φθαρτό που τον χαρακτηρίζει, την απέραντη
δυστυχία του, <<Διότι πρέπει να βιώνει τον θάνατο ως την αιωνιότητα>>.
Πηγή: blackstate.gr
Λίλιθ, η Μαύρη Σελήνη του έρωτα. Βρες τη Λίλιθ σου. Η "σκοτεινή πλευρά" του εαυτού σου.
Λίλιθ ή Μαύρη
Σελήνη. Υπάρχουν πλευρές του χαρακτήρα μας που δεν ξέρουμε ή δεν θέλουμε να
παραδεχτούμε ούτε στον εαυτό μας. Είναι εκείνες που δεν μας αρέσουν, γιατί δεν
κολακεύουν την εικόνα που θέλουμε να έχουμε για εμάς. Όμως, εκείνες συχνά
αναδύονται στη ζωή μας και μάλιστα στις πιο ακατάλληλες φάσεις. Και ο έρωτας,
όταν θέλουμε να αναδείξουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να πετύχει η σχέση μας,
είναι μια από τις πιο ευαίσθητες. Η θέση της Λίλιθ σε ένα ωροσκόπιο αποκαλύπτει
ποια είναι αυτά τα σκοτεινά σημεία. Γι’ αυτό άλλωστε και τη λένε «Μαύρη
Σελήνη». Δες λοιπόν κι εσύ πού βρισκόταν η Λίλιθ όταν γεννήθηκες και ποιες
είναι οι δικές σου «σκιές».
ΛΙΛΙΘ, Η
ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
Η επαναστάτρια που έγινε δαίμονας
Ποια όμως ήταν
η Λίλιθ; Ήταν μια γοητευτική γυναίκα-δαίμονας, που αναφερόταν στην Παλαιά
Διαθήκη, καθώς και παλιότερα, στις μυθολογικές παραδόσεις της Μεσοποταμίας.
Όμως ο ρόλος της δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστός.
Η Λίλιθ και
όχι η Εύα ήταν η πρώτη γυναίκα που δημιούργησε ο Θεός. Δεν φτιάχτηκε από το
πλευρό του Αδάμ, όπως η Εύα, αλλά από χώμα στο οποίο ο Θεός εμφύσησε τη ζωή,
όπως και ο σύντροφός της, ήταν λοιπόν απόλυτα ίση μαζί του.
Φαίνεται όμως
ότι ούτε σε εκείνον τον αρχικό Παράδεισο μπόρεσε να εφαρμοστεί η ισοτιμία. Η
Λίλιθ, σύμφωνα με τον ιουδαϊκό μύθο, αρνιόταν να δεχτεί την πρωτοκαθεδρία του
Αδάμ. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, η «επανάστασή» της αφορούσε συγκεκριμένα το
σεξ. Η πρώτη γυναίκα δεν δεχόταν ότι η ερωτική πράξη είναι μόνο για
αναπαραγωγικούς σκοπούς, αλλά διεκδικούσε και τη σωματική της απόλαυση μέσα από
αυτήν. Το αποτέλεσμα ήταν να εξοριστεί από τον Παράδεισο και να καταλήξει στην
αγκαλιά του Σατανά, ο οποίος την έκανε δαιμόνισσα, γυναίκα του και μητέρα των
παιδιών του.
Στο μεταξύ ο
Αδάμ, μόνος και μετανιωμένος, ζήτησε από τον Θεό να του τη φέρει πίσω, πράγμα
που η Λίλιθ αρνήθηκε. Για τιμωρία, ο εντεταλμένος άγγελος του Θεού σκότωσε τα
παιδιά της και από εκεί ξεπήδησε ένας από τους μύθους που ήθελε τη Λίλιθ να
έχει γίνει ένας δαίμονας, που σκότωνε τα μωρά για εκδίκηση. Επίσης, βυθισμένη
πλέον ολότελα στο Κακό, η Λίλιθ παρενοχλούσε τους ανθρώπους, δημιουργώντας τους
φαντασιώσεις, ονειρώξεις και παρασύροντάς τους σε σεξουαλικά αμαρτήματα, σε
πολλά από τα οποία συμμετείχε και η ίδια.
Στη συνέχεια ο
Θεός χάρισε στον Αδάμ μια καινούργια σύντροφο, την Εύα, υποταγμένη και
εξαρτημένη, πράγμα που όμως δεν αποσόβησε τη γνωστή της… πρωτοβουλία με το
προπατορικό αμάρτημα. Η Λίλιθ εμφανίζεται αργότερα να ζευγαρώνει με τον Κάιν,
μετά την αδελφοκτονία, και να αποκτά μαζί του απογόνους, που είχαν κατά ένα
μέρος τη δαιμονική της φύση «μολύνοντας» το ανθρώπινο γένος.
Και καθώς όλη
αυτή η ιστορία έχει έναν ολοφάνερο συμβολισμό για το τέλος της Μητριαρχίας, την
απαγόρευση της ερωτικής ικανοποίησης και την άσχημη κατάληξη της
«επαναστάτριας» Λίλιθ, αυτή η βιβλική μορφή κατέληξε μεταγενέστερα να θεωρείται
από πολλούς σαν μια πρώιμη φεμινίστρια, που τιμωρήθηκε άσχημα για την άρνησή
της να υποταχτεί.
Τι είναι αστρολογικά η Λίλιθ
Παρόλο που
στην αστρολογία οι περισσότερες αναφορές έχουν να κάνουν με ουράνια σώματα, η
Λίλιθ δεν είναι κάτι χειροπιαστό. Είναι απλώς ένα σημείο στον ουρανό, που
καθορίζεται από την τροχιά της Σελήνης γύρω από τη Γη. Η τροχιά της Σελήνης δεν
έχει κυκλικό σχήμα, αλλά ελλειπτικό. Αντί να έχει λοιπόν ένα γεωμετρικό κέντρο,
όπως ο κύκλος, έχει δύο. Το γεωμετρικό κέντρο που βρίσκεται στο τμήμα της
έλλειψης που είναι μακρύτερα από τη Γη αποτελεί τη θέση της Λίλιθ. Προφανώς
πρόκειται για ένα σημείο που μετακινείται, καθώς η Γη περιστρέφεται γύρω από
τον Ήλιο και η Σελήνη την ακολουθεί. Μια άλλη ερμηνεία είναι ότι πρόκειται για
το σημείο της σεληνιακής τροχιάς, που βρίσκεται κάθε φορά μακρύτερα από τη Γη.
Επειδή όμως και τα δύο αυτά σημεία βρίσκονται στην ίδια ευθεία, από τη Γη
φαίνονται να συμπίπτουν πάνω στον ουρανό.
Αυτό το
σημείο-Λίλιθ προβάλλεται στον «αστρολογικό» ουρανό και περνά, όπως όλα τα
ουράνια σώματα, από τον ζωδιακό κύκλο. Επίσης σχηματίζει όψεις με τους πλανήτες
στον γενέθλιο χάρτη του καθενός, επηρεάζοντας σημαντικά τον ψυχισμό του.
Η Λίλιθ μένει
σε κάθε ζώδιο γύρω στους εννιά μήνες και διαγράφει όλο τον ζωδιακό κύκλο σε ένα
διάστημα περίπου 8 χρόνων και 10 μηνών.
Γιατί όμως
αυτή η απλή κουκίδα στο ουράνιο στερέωμα έχει τόσο μεγάλη σημασία;
Τι εκπροσωπεί η Λίλιθ
Η Λίλιθ
εκπροσωπεί τα πιο βαθιά θαμμένα και ανεπιθύμητα κομμάτια της ψυχής μας. Το
ασυνείδητό μας. Αδυναμίες, φόβους, τραύματα, μπλοκαρίσματα, ανομολόγητα
μυστικά, όσα δεν μπορούμε να παραδεχτούμε ούτε καν στον ίδιο μας τον εαυτό. Όσα
συχνά δεν βλέπουμε καν, ίσως επειδή είναι πολύ οδυνηρό να τα αντικρίσουμε. Και
καθώς ο ερωτισμός είναι ένα τόσο ευαίσθητο κομμάτι της ζωής μας, εκεί ακριβώς
αυτά ξεπηδούν και πληγώνουν εμάς και τους άλλους. Για όσους πιστεύουν στη
μετεμψύχωση, η Λίλιθ εκπροσωπεί επίσης το Κάρμα, τα φορτία που κουβαλά μια ψυχή
από προηγούμενες ζωές. Αναδεικνύοντας λοιπόν τη σκοτεινή πλευρά, με το πέρασμά
της από τα ζώδια τονίζει τα πιο δύσκολα χαρακτηριστικά τους. Και σαν παράγοντας
στο γενέθλιο ωροσκόπιο, «σημαδεύει» τον τρόπο που βιώνουμε τα συναισθήματα, τη
σεξουαλικότητα, τις διεκδικήσεις μας στη ζωή.
ΒΡΕΣ ΤΗ
ΛΙΛΙΘ ΣΟΥ ΣΕ ΠΟΙΟ ΖΩΔΙΟ ΕΙΝΑΙ
Η θέση της Λίλιθ στο ωροσκόπιό σου
Ο παρακάτω
πίνακας θα σε βοηθήσει να βρεις, ανάλογα με την ημερομηνία και τη χρονολογία
της γέννησης σου, το ζώδιο στο οποίο βρισκόταν η Λίλιθ όταν γεννήθηκες.
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΟ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 1/10/1922
έως 27/6/1923
Από 7/8/1931 έως 1/5/1932
Από 11/6/1940 έως 7/3/1941
Από 17/4/1949 έως 10/1/1950
Από 20/2/1958 έως 15/11/1958
Από 27/12/1966 έως 21/9/1967
Από 1/11/1975 έως 26/7/1976
Από 6/9/1984 έως 1/6/1985
Από 12/7/1993 έως 6/4/1994
Από 18/5/2002 έως 10/2/2003
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΤΑΥΡΟ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 28/6/1923 έως 23/3/1924
Από 2/5/1932 έως 25/1/1933
Από 8/3/1941 έως 1/12/1941
Από 11/1/1950 έως 6/10/1950
Από 16/11/1958 έως 12/8/1959
Από 22/9/1967 έως 16/6/1968
Από 27/7/1976 έως 22/4/1977
Από 2/6/1985 έως 25/2/1986
Από 7/4/1994 έως 1/1/1995
Από 11/2/2003 έως 6/11/2003
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΥΣ
ΔΙΔΥΜΟΥΣ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 23/3/1924 έως 16/12/1924
Από 26/1/1933 έως 22/10/1933
Από 2/12/1941 έως 27/8/1942
Από 7/10/1950 έως 3/7/1951
Από 13/8/1959 έως 7/5/1960
Από 17/6/1968 έως 13/3/1969
Από 23/4/1977 έως 16/1/1978
Από 26/2/1986 έως 22/11/1986
Από 2/1/1995 έως 27/9/1995
Από 7/11/2003 έως 2/8/2004
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΚΑΡΚΙΝΟ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 17/23/1924 έως 11/9/1925
Από 23/10/1933 έως 18/7/1934
Από 28/8/1942 έως 23/5/1943
Από 4/7/1951 έως 28/3/1952
Από 8/5/1960 έως 31/1/1961
Από 14/3/1969 έως 7/12/1969
Από 17/1/1978 έως 12/10/1978
Από 23/11/1986 έως 18/8/1987
Από 28/9/1995 έως 22/6/1996
Από 3/8/2004 – 29/4/2005
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΛΕΟΝΤΑ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 12/9/1925 έως 8/6/1926
Από 19/7/1934 έως 13/4/1935
Από 24/5/1943 έως 17/2/1944
Από 29/3/1952 έως 22/12/1952
Από 1/2/1961 έως 28/10/1961
Από 8/12/1969 έως 2/9/1970
Από 13/10/1978 έως 9/7/1979
Από 19/8/1987 έως 13/5/1988
Από 23/6/1996 έως 19/3/1997
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΗΝ
ΠΑΡΘΕΝΟ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 9/6/1926 έως 4/3/1927
Από 14/4/1935 έως 7/1/1936
Από 18/2/1944 έως 12/11/1944
Από 23/12/1952 έως 17/9/1953
Από 29/10/1961 έως 24/7/1962
Από 3/9/1970 έως 29/5/1971
Από 10/7/1979 έως 3/4/1980
Από 14/5/1988 έως 6/2/1989
Από 20/3/1997 έως 13/12/1997
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΖΥΓΟ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 5/3/1927 έως 28/11/1927
Από 8/1/1936 έως 3/10/1936
Από 13/11/1944 έως 8/8/1945
Από 18/9/1953 έως 14/6/1954
Από 25/7/1962 έως 19/4/1963
Από 30/5/1971 έως 23/2/1972
Από 4/4/1980 έως 28/12/1980
Από 7/2/1989 έως 3/11/1989
Από 14/12/1997 έως 8/9/1998
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΣΚΟΡΠΙΟ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 29/11/1927 έως 24/8/1928
Από 4/10/1936 έως 29/6/1937
Από 9/8/1945 έως 5/5/1946
Από 15/6/1954 έως 10/3/1955
Από 20/4/1963 έως 14/1/1964
Από 24/2/1972 έως 18/11/1972
Από 29/12/1980 έως 24/9/1981
Από 4/11/1989 έως 30/7/1990
Από 9/9/1998 έως 4/6/1999
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΤΟΞΟΤΗ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 25/8/1928 έως 20/5/1929
Από 30/6/1937 έως 25/3/1938
Από 6/5/1946 έως 29/1/1947
Από 11/3/1955 έως 4/12/1955
Από 15/1/1964 έως 9/10/1964
Από 19/11/1972 έως 14/8/1973
Από 25/9/1981 έως 20/6/1982
Από 31/7/1990 έως 25/4/1991
Από 5/6/1999 έως 29/2/2000
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΑΙΓΟΚΕΡΩ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 21/5/1929 έως 13/2/1930
Από 26/3/1938 έως 20/12/1938
Από 30/1/1947 έως 25/10/1947
Από 5/12/1955 έως 30/8/1956
Από 10/10/1964 έως 5/7/1965
Από 15/8/1973 έως 11/5/1974
Από 21/6/1982 έως 16/3/1983
Από 26/4/1991 έως 20/1/1992
Από 1/3/2000 έως 24/11/2000
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΝ
ΥΔΡΟΧΟΟ
αν έχετε γεννηθεί…
Από 14/2/1930 έως 9/11/1930
Από 21/12/1939 έως 15/9/1939
Από 26/10/1947 έως 20/7/1948
Από 31/8/1956 έως 26/5/1957
Από 6/7/1965 έως 31/3/1966
Από 12/5/1974 έως 4/2/1975
Από 17/3/1983 έως 10/12/1983
Από 21/1/1992 έως 15/10/1992
Από 25/11/2000 έως 20/8/2001
ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΗΝΗ ΣΤΟΥΣ
ΙΧΘEIΣ
αν έχετε γεννηθεί…Από 10/11/1930 έως 6/8/1931
Από 16/9/1939 έως 10/6/1940
Από 21/7/1948 έως 16/4/1949
Από 27/5/1957 έως 19/2/1958
Από 1/4/1966 έως 26/12/1966
Από 5/2/1975 έως 31/10/1975
Από 11/12/1983 έως 5/9/1984
Από 16/10/1992 έως 11/7/1993
Από 21/8/2001 έως 17/5/2002
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΛΙΛΙΘ ΣΤΟ ΖΩΔΙΟ
ΣΟΥ
Μάθε πώς
επηρεάζει η θέση της Λίλιθ σε κάθε
ζώδιο, κάνοντας κλικ παρακάτω σε αυτό που σε ενδιαφέρει.