Κυλιόμενο κείμενο

Προτού τα μάτια μπορέσουν να δουν, => Πρέπει να έχουν μάθει να μη δακρύζουν!... Προτού τo αφτί μπορέσει ν ‘ακούσει,=> Πρέπει να έχει χάσει την ευαισθησία του!... Προτού η φωνή μπορέσει να μιλήσει,=> Πρέπει να έχει γίνει ανίκανη να πληγώσει!... Προτού η καρδιά μπορέσει ν’ αγαπήσει,=> Πρέπει να έχει μάθει να μην πονάει!... Μόνο τότε τα μάτια θα μπορούν να δούνε την αλήθεια, το αυτί να την ακούσει, η καρδιά να αγαπήσει κάθε κρίκο της αλυσίδας του μικρόκοσμου, και η γλώσσα θα μπορεί να μιλήσει χωρίς να πληγώσει ούτε έναν απ' αυτούς τους κρίκους του μικρόκοσμου. "Μοναχικός Λύκος" - Μιχάλης I. Γκουντέβενος

Αποποίηση ευθύνης...

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ… , => Δεν ήμαστε δημοσιογραφική σελίδα, και ως εκ τούτου δεν επαληθεύουμε τα θέματα, απλά κάνουμε αναμετάδοση θεμάτων, ειδήσεων, videos, κλπ. και όχι ρεπορτάζ. Για παράπονα, ενστάσεις ή αντιρρήσεις απευθυνθείτε στην ΕΝΕΡΓΗ πηγή της είδησης που υπάρχει στο τέλος κάθε Ανάρτησης και κάθε θέματος (Ο διαχειριστής: Μιχάλης I. Γκουντέβενος)

''Πάμε στοίχημα''

Αγαπητοί αναγνώστες

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ… , => Στείλτε τις απόψεις σας, την ιστορία σας, το θυμό σας, τα παράπονά σας, τα δικάσας θέματα στο email μας: mc-goud@hotmail.com, και εμείς θα τα δημοσιεύσουμε... ( δεν χρειάζεται να εγγραφείτε!...) (Μιχάλης I. Γκουντέβενος - Διαχειριστής)...

Σχόλια από "Μοναχικός Λύκος"


Η σελίδα "Μοναχικός Λύκος" θεωρεί αυτονόητο ότι όλοι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα σχολιασμού, κριτικής και ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θα θέλαμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν θα δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, ή υβριστικού, ή προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου.

Επίσης, σύμφωνα με τις αρχές μας, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Οπότε, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η σελίδα "Μοναχικός Λύκος" δεν θα δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον εκάστοτε συντάκτη τους και το περιεχόμενό τους δε συμπίπτει κατ' ανάγκην με την άποψη της σελίδας μας.


Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

ΠΑΛΙΕΣ ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕΣ!... ΠΑΛΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΚΟΣΚΙΝΟ!!!



  Τι είναι αυτό που πετάει πάνω στο ουρανό και έχει τρία γράμματα?

         Το βρήκα. Είναι ένα πλί !!!...

 

-          Τι είναι αυτό που μας σερβίρουν με κάτι λίστες και    
με κάτι τέτοια  και έχει 8 γράμματα?

 

-        Αυτό βρείτε το εσείς… εγώ πάντως λέω ότι είναι (ανοησίες)

 Εγώ πάντως για όλο αυτό το θέμα με την λίστα Λαγκάρντ έχω μια απορία…

Σας μοιάζει ο Παπακωνσταντίνου να είναι τόσο αφελής ώστε να βγάλει έξω απ’ τη λίστα Λαγκάρντ τους συγγενείς του ενώ την γνήσια την έχει το υπουργείο οικονομικών της Γαλλίας και θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να γίνει σύγκριση από τους ελεγκτές?...

Μήπως τελικά κάποιοι μας ταΐζουν με ότι τους συμφέρει κι’ εμείς οι μικρόμυαλοι τα τρώμε απερίσκεπτα?... Μήπως κάποιοι μέσα απ’ το κόμμα του ή μέσα από το ΣΔΟΕ όπου είχε παραδώσει –όπως λέει- την λίστα τότε με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ή και αργότερα με κάποια απ’ τις επόμενες κυβερνήσεις μετά το ΠΑΣΟΚ έπαιξαν ή παίζουν ακόμη άλλα  μεγαλύτερα παιχνίδια σκοτώνοντας πολιτικά και όχι μόνο έναν και γλιτώνοντας κάποιοι άλλοι που θέλουν να αλωνίζουν την Ελλαδίτσα μας?...

Ας θυμηθούμε λιγάκι τον Κουτσόγιωργα κάποτε που ο άνθρωπος τους είπε χωρίς φόβο και πάθος να ανοίξουν τους τραπεζικούς του λογαριασμούς -διότι ο άνθρωπος δεν είχε τίποτα να φοβηθεί- και βρέθηκε ξαφνικά να έχει μέσα στον λογαριασμό του μεγάλα ποσά, και φυσικά του ήρθε νταμπλάς και πέθανε.

Ας θυμηθούμε λίγο και την απάτη που πήγαν να κάνουν κάποιοι για να ενοχοποιήσουν τον Ανδρέα Παπανδρέου…  

Κάποιοι ‘’ΓΝΩΣΤΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ’’ τότε με την υπόθεση: Σκάνδαλο Κοσκωτά, έστειλαν έναν δικό τους στην τράπεζα να καταθέσει ένα πολύ μεγάλο ποσό στον λογαριασμό του Ανδρέα Παπανδρέου σταλμένος –τάχα- από τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Αυτός όμως (ο εκτελεστής αυτής της εντολής), έπεσε επάνω σε έναν υπάλληλο έξυπνο και προσωπικό φίλο του Α. Παπανδρέου, και αφού του είπε «συγνώμη, περιμένετε ένα λεπτό», πήγε κάπου προς της τουαλέτα και κάλεσε τον Α. Παπανδρέου για να τον ρωτήσει αν αυτός έστειλε κάποιον να κάνει αυτήν την μεγάλη κατάθεση ή όχι, και αφού φυσικά διαπιστώθηκε ότι ο Α.Γ.Π. δεν είχε στείλει κάποιον να το κάνει αυτό, τον συλλάβανε αυτόν τον κύριο και τον πήγαν για ανακρίσεις όπου και μαθεύτηκε ποιοι τον είχαν στείλει, αλλά η τότε κυβέρνηση και τα κανάλια το αποσιώπησαν.

Φυσικά, αργότερα μάθαμε από άλλα μέσα ποιοι τον είχαν βάλει να το κάνει αυτό, και ήταν οι ίδιοι που είχαν καταθέσει χρήματα και για λογαριασμό του Κουτσόγιωργα και της συζύγου του, αλλά  ίδιος όμως ο Μένιος Κουτσόγιωργας είχε ήδη πεθάνει στην αίθουσα του Ειδικού Δικαστηρίου σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση (δεν θέλω να πω ονόματα εδώ (όλοι τα γνωρίζετε)…

Μήπως και τώρα γίνεται το ίδιο από κάποιους ίσως – γιατί ΟΧΙ– και από το ίδιο κόμμα του Παπακωνσταντίνου το ΠΑΣΟΚ,  ή  από κάποιο άλλο κόμμα που κάποιοι να  ωφελούνται πεθαίνοντας πολιτικά ο Παπακωνσταντίνου…  Δεν ξέρω!!!.... Μια σκέψη κάνω… Πολλά μπορούν να γίνονται!...  Η ιστορία ίσως μετά από πολλά χρόνια να δείξει την αλήθεια για πολλά  που δεν γνωρίζουμε την α;λήθεια... 


Μοναχικός Λύκος  
       


«Ένοχος ή αποδιοπομπαίος τράγος»

Στο μικροσκόπιο του Economist η υπόθεση Παπακωνσταντίνου

Ο πρώτος ένοχος στο μεγαλύτερο σκάνδαλο φοροδιαφυγής της Ελλάδας δεν θα είναι ένας μεγιστάνας, αλλά ο πρώην υπουργός Οικονομικών, σχολιάζει το περιοδικό Economist, με αφορμή την εμπλοκή του ονόματος του Γιώργου Παπακωνσταντίνου στην υπόθεση της «λίστας Λαγκάρντ», από την οποία «εξαφανίστηκαν» τα ονόματα συγγενικών του προσώπων.

Παραθέτοντας τα στοιχεία που επιβαρύνουν τον πρώην «τσάρο» της ελληνικής οικονομικής οικονομίας, το Economist επισημαίνει πως το 2010, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, διαπραγματευτής του πρώτου προγράμματος στήριξης της Ελλάδας από την ΕΕ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, έλαβε από την κυβέρνηση της Γαλλίας ένα CD με τα ονόματα περίπου 2.000 Ελλήνων με τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία.

Ο Παπακωνσταντίνου θα έπρεπε να είχε δώσει αμέσως τη «λίστα Λαγκάρντ», όπως ονομάστηκε από την τότε υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας, στην οικονομική αστυνομία, αναφέρει το βρετανικό περιοδικό. Και προσθέτει: Αντ’ αυτού, το κράτησε ο ίδιος στο γραφείο του.

Οι τελευταίες ενδείξεις, ωστόσο, συγκλίνουν στο ότι ο πρώην υπουργός Οικονομικών διέγραψε τα ονόματα τριών συγγενικών του προσώπων, προτού μεταφέρει τα δεδομένα του CD σε ένα «στικάκι» USB, με τους δύο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ να δηλώνουν ότι δεν έλαβαν ποτέ επίσημη εντολή από τον κ. Παπακωνσταντίνου.

Τώρα, ο βρίσκεται αντιμέτωπος με ποινικές ευθύνες για την αλλοίωση της «λίστας Λαγκάρντ», για νόθευση εγγράφων και παράβαση καθήκοντος, αλλά το ενδεχόμενο άρσης της ασυλίας του και παραπομπής του σε δίκη. Ακόμη, τον διέγραψαν από το ΠΑΣΟΚ και αποκηρύχθηκε από το «πρώην αφεντικό» του, τον Γιώργο Παπανδρέου, πρώην πρωθυπουργό και πρώην επικεφαλής του ΠΑΣΟΚ.

Ο ίδιος, πάντως, αρνείται ότι αλλοίωσε τα στοιχεία, και ισχυρίζεται ότι έγινε ο αποδιοπομπαίος τράγος.

Όπως καταλήγει το άρθρο του Economist: «Ο κ. Σαμαράς, στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του, υποσχέθηκε άμεση τιμωρία των φοροφυγάδων, ισχυριζόμενος ότι κανείς δεν μπορεί να έχει ασυλία. Οι συμπατριώτες του, όμως, είναι επιφυλακτικοί. Σύμφωνα με δημοσκόπηση, τα δύο τρίτα των Ελλήνων πιστεύουν ότι η κυβέρνηση έχει αποτύχει στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.



Ύποπτοι θεωρούνται οι συγγενείς του Παπακωνσταντίνου 

Για τέσσερα κακουργήματα μεταξύ αυτών και φοροδιαφυγή

Το ενδεχόμενο διάπραξης τεσσάρων κακουργημάτων και ενός πλημμελήματος εκ μέρους των συγγενικών προσώπων του Γιώργου Παπακωνσταντίνου εξετάζουν οι Οικονομικοί Εισαγγελείς που ερευνούν την υπόθεση της «λίστας Λαγκάρντ».

Η εξαδέλφη του πρώην υπουργού, Ελένη Παπακωνσταντίνου, ο σύζυγος της Συμεών Σικιαρίδης και ο σύζυγος της αδελφής της, Ανδρέας Ρωσσώνης, που εμφανίζονται στην πρωτότυπη λίστα ως δικαιούχοι λογαριασμών στην ελβετική τράπεζα, κλήθηκαν από τους Εισαγγελείς για εξηγήσεις με την ιδιότητα των ύποπτων για την διάπραξη συνολικά πέντε αδικημάτων και σήμερα, δια των συνηγόρων τους έλαβαν προθεσμία να καταθέσουν την ερχόμενη εβδομάδα.

Οι κλήσεις σε ανωμοτί (χωρίς όρκο) καταθέσεις που απέστειλαν οι Εισαγγελείς στα τρία συγγενικά πρόσωπα του Γ. Παπακωνσταντίνου αφορούν την διερεύνηση των αδικημάτων σε βαθμό κακουργήματος της:

- Ηθικής αυτουργίας σε νόθευση δημοσίου εγγράφου, σε συνδυασμό με το νόμο 1608/50 «περί καταχραστών του δημοσίου».

- Ηθικής αυτουργίας σε υπεξαγωγή δημοσίου εγγράφου επίσης σε συνδυασμό με το νόμο1608/50.

- Νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα κατ΄επάγγελμα.

- Φοροδιαφυγής που υπερβαίνει το ποσό των 150 χιλιάδων ευρώ που συνίσταται σε παραβάσεις των διατάξεων της φορολογίας εισοδήματος.

Ερευνώμενο αδίκημα, επίσης, είναι και το πλημμέλημα της ηθικής αυτουργίας σε παράβαση καθήκοντος.

Οι δύο οικονομικοί Εισαγγελείς χθες άνοιξαν τον κύκλο των καταθέσεων συνεργατών του πρώην υπουργού Οικονομικών και τις επόμενες ημέρες φέρονται να σκοπεύουν να εξετάσουν για το θέμα της αλλοίωσης της λίστας, όλα τα πρόσωπα που υπηρετούσαν στο υπουργικό γραφείο την επίμαχη περίοδο που παρέλαβε ο κ. Παπακωνσταντίνου το ηλεκτρονικό αρχείο από την τότε ομόλογο του της Γαλλίας, κ. Κριστίν Λαγκάρντ.

Στόχος της εισαγγελικής έρευνας είναι να εξακριβωθεί αν και σε ποιόν ή ποιους υπαλλήλους παρέδωσε την λίστα ο κ. Παπακωνσταντίνου και με τι εντολή.

Ο ίδιος πάντως στην εξέταση του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής είχε υποστηρίξει ότι το επίμαχο υλικό το είχε παραδώσει σε συνεργάτη του γραφείου του, που δεν είχε κατονομάσει, για να το φυλάξει.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Αρχαίοι πολιτισμοί του Περού Τσαβίν και Νάζκα 

 


Το Περού, η «χώρα του χρυσού», για τους Ισπανούς Κονκισταδόρες, είναι ένας τόπος με χιλιόχρονη ιστορία και παράδοση. Το θαυμάσιο αυτό παρελθόν, μετά την ισπανική κατάκτηση τον 16ο αιώνα και την καταστροφή της ινκαϊκής αυτοκρατορίας, περιέπεσε στη λήθη. Εγινε ξαφνικά «νύχτα το καταμεσήμερο» όπως είπε ένας γέρος Ινδιάνος. Μόνο τις τελευταίες δεκαετίες αυτού του αιώνα άρχισε πάλι να αναζωογονείται το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για τους μακρινούς και «άγνωστους» αυτούς πολιτισμούς.

Το Περού χωρίζεται γεωγραφικά σε τρεις φυσικές ζώνες: μια τεράστια ερημική ακτή κατά μήκος της χώρας, που διακόπτεται από πράσινες εκτάσεις, μια ορεινή ζώνη - που αποτελεί την σπονδυλική της στήλη, τις Ανδεις και τη ζούγκλα, που καταλαμβάνει το 60% του Περού.

Πολλοί από μας έχουμε την τάση να ταυτίζουμε το Περού με τους Ίνκας. Οι Ίνκας αντιπροσωπεύουν εν τούτοις μόνο την τελευταία φάση μιας πολιτιστικής περιόδου που διάρκεσε τουλάχιστον τρεις χιλιάδες χρόνια. Η ινκαϊκή αυτοκρατορία, το Taiuantisuyo, επέκτεινε την κυριαρχία της επάνω σε πολύ διαφορετικούς λαούς καθένας από τους οποίους είχε φθάσει σε πολύ υψηλό πολιτιστικό επίπεδο.

Οι πολιτισμοί στους οποίους θα αναφερθούμε σ΄αυτό το άρθρο και τους οποίους επισκεφθήκαμε, άνθισαν ο ένας, του Τσαβίν, στη Λευκή Οροσειρά των Άνδεων και ο άλλος, της Νάζκα, στην ακτή.

ΤΣΑΒΙΝ

Το αινιγματικό Τσαβίν - σε υψόμετρο 3.200 μέτρων στο βόρειο Περού - στη συμβολή των ποταμών Μόσνα και Βατσέσκα, αποτελεί το λίκνο όλων των πολιτισμών που αναπτύχθηκαν στην περιοχή των Ανδεων και κατοικήθηκε συνεχώς από το 1800 π.Χ. μέχρι τον 14ο αιώνα μ.Χ. Είναι ένα μεγάλο τελετουργικό κέντρο, με κύρια θεότητα τον Ιαγουάρο, κτισμένο σε πολλά επίπεδα, που αποτελείται από ένα συγκρότημα κτιρίων, πυραμιδωτών κατασκευών, υπόγειων στοών και διαδρόμων (πραγματικών λαβυρίνθων) - που αποτελούν μια από τις πιο συναρπαστικές και αινιγματικές όψεις του Τσαβίν - , επίπεδων επιφανειών και πλατειών που συνδέονται μεταξύ τους με μεγάλες σκάλες.

O παλαιότερος ναός ονομάζεται «Αρχαίος Ναός» ή «Ναός του Μεγάλου Μαχαιριού» και είναι σε σχήμα «U». Αργότερα προστέθηκαν δύο άλλα συγκροτήματα, γνωστά σήμερα σαν «Νεότερος Ναός» ή Κάστρο, «ElCastillo». Οι κατασκευές αυτές αποτελούνται από ένα περίπλοκο σύστημα υπόγειων στοών.

Ο Ναός του Μεγάλου Μαχαιριού

Στον «Ναό του Μεγάλου Μαχαιριού» η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει στο φως διάφορες κλιμακωτές εξέδρες που ξεκινούν από το κέντρο του αίθριου και φθάνουν μέχρι εκεί που σήμερα είναι η κορυφή και πιθανόν ακόμα ψηλότερα.

Μια κεντρική σκάλα ξεκινάει από την κορυφή και καταλήγει στη δυτική πλευρά μιάς κυκλικής πλατείας που έχει διάμετρο 21μ. Η πλατεία αυτή βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο και περιβάλλεται από τοίχο ύψους 2 περίπου μ., αποτελούμενο από πέτρες με ανθρωπόμορφες φιγούρες και αναπαραστάσεις ιαγουάρων. Υπάρχει επίσης μια άλλη σκάλα που οδηγεί στην πλατεία και βρίσκεται στην ανατολική πλευρά. Η δυτική σκάλα - που ξεκινάει από τον «Ναό του Μεγάλο Μαχαιριού» - περικλείει ένα εκπληκτικό σύστημα παραγωγής ήχων που τροφοδοτείται από ένα περίπλοκο υδραυλικό σύστημα, η κατασκευή του οποίου απαιτεί υψηλές γνώσεις ακουστικής και υδραυλικής.

Μέσα στον Αρχαίο Ναό, στο κέντρο του, στη διασταύρωση των τεσσάρων υπόγειων στοών του, βρίσκεται το περίφημο γρανιτένιο μαχαίρι που έδωσε το όνομά του στον ναό.  Είναι ένας μεγάλος σκαλισμένος μονόλιθος ύψους 4,5 μ. σε σχήμα μαχαιριού, με την μύτη προς τα κάτω, που απεικονίζει την ανώτατη θεότητα του Τσαβίν, τον ανθρωπόμορφο Ιαγουάρο (τον χθόνιο Ιαγουάρο, σε αντίθεση με τον ουράνιο Ιαγουάρο).

Είναι μια όρθια μορφή με μεγάλο κεφάλι αιλουροειδούς, μαλλιά από φίδια και στόμα με δύο γυριστούς κυνόδοντες που κοιτάζει προς την ανατολή με το βλέμμα ψηλά. Το σώμα του, σε σχέση με το κεφάλι του, είναι κοντό. Το δεξί του χέρι είναι σηκωμένο στο ύψος του ώμου με την παλάμη προς τα έξω και το αριστερό ακουμπάει στον μηρό. Η φιγούρα είναι πλούσια στολισμένη με σκουλαρίκια, περιδέραια, βραχιόλια. Στη μέση φέρει ζώνη από την οποία κρέμονται στο πίσω μέρος δύο φίδια.

Στο Τσαβίν ο Ιαγουάρος δρα σε τρία επίπεδα εκδήλωσης. Ως "Ουράνιος Ιαγουάρος", συμβολίζει τον αστερισμό του Ωρίωνα, ως Ιαγουάρος - "Ημερήσιος" Ηλιος - είναι ένα ανθρωπόμορφο αιλουροειδές με χαρακτηριστικά κόνδορα και φιδιού και ως "Νυκτερινός Ιαγουάρος" έχει τη μορφή ανθρωπόμορφου αιλουροειδούς. Με αυτή τη τελευταία μορφή απεικονίζεται στο κέντρο του Ναού του Μεγάλου Μαχαιριού πραγματοποιώντας έτσι την ένωση των ουράνιων και των χθόνιων ενεργειών, τη συμφωνία μεταξύ του ουρανού και της γης.

Νεότερος Ναός ή El Castillo

Ο Ουράνιος Ιαγουάρος είναι σκαλισμένος πάνω στον πέτρινο βωμό της κεντρικής ορθογώνιας πλατείας που ανήκει στο συγκρότημα του El Castillo. Είναι ένας τεράστιος μονόλιθος με επτά οπές. Την ημέρα του θερινού ηλιοστασίου - που για το νότιο ημισφαίριο είναι στις 21 Δεκεμβρίου - τα επτά άστρα του αστερισμού του Ωρίωνα αντανακλώνται, σύμφωνα με τις αρχαιολογικές παρατηρήσεις, ακριβώς μέσα σ΄αυτές τις οπές όταν τις γεμίζουν νερό.

Από αυτό συμπεραίνουν ότι ο χώρος ήταν αφιερωμένος στην ουράνια λατρεία. Υποθέτουν ότι αυτή την ημερομηνία γίνονταν διάφορες τελετές: η τελετή της διοχέτευσης των ουράνιων ενεργειών τη νύχτα του ηλιοστασίου ή το πρωί της ίδιας ημέρας και η τελετή της διοχέτευσης της πρώτης ακτίνας του ήλιου, η οποία, περνώντας μέσα από έναν αγωγό, έφθανε στο υπόγειο Μεγάλο Μαχαίρι και επέφερε την ανανέωση των ηλιακών δυνάμεων. Την ίδια ημέρα έθεταν σε λειτουργία το υδραυλικό σύστημα, που ήδη αναφέραμε, το οποίο παρήγαγε τον βρυχηθμό του Ιαγουάρου.

Στο κέντρο αυτής της πλατείας βρέθηκε ο περίφημος οβελίσκος Tello, που πήρε τα όνομά του από τον καθηγητή Τέλλο που τον ανακάλυψε το 1919 και που σήμερα βρίσκεται στο Ανθρωπολογικό Μουσείο της Λίμα.

Πρόκειται για ένα μονόλιθο από διορίτη ύψους δύο περίπου μ. Απεικονίζει δύο αιλουροειδή, ένα αρσενικό και ένα θηλυκό. Στο επάνω άκρο όπου συναντώνται τα κεφάλια των δύο αιλουροειδών, υπάρχουν διάφορες φιγούρες που συμβολίζουν τον ήλιο (κόνδορας), τη σελήνη (ιχθύς), και τον αστερισμό του Ωρίωνα (Ιαγουάρος). Αναπαριστάνει επομένως την αμφίφυλη αιλουροειδή θεότητα.

Στο ίδιο συγκρότημα βρίσκονται το «Κάστρο», η Πύλη των Γερακιών, το αίθριο με τις Πέτρες και η Σκάλα των Ιαγουάρων που καταλήγει στη μεγάλη πλατεία που ήδη αναφέραμε. Ο χώρος αυτός αποτελείται από τρία διαδοχικά επίπεδα με αρχαιότερο το τμήμα που βρίσκεται στο βορρά.

Η Σκάλα των Ιαγουάρων που επιτρέπει την πρόσβαση από τη κεντρική πλατεία στο υψηλότερο επίπεδο όπου βρίσκεται το Κάστρο, είναι κατασκευασμένη από μαύρη πέτρα στο βόρειο μέρος της και από άσπρη στο νότιο.

Πύλη των Γερακιών

Τον ίδιο δυαδισμό άσπρου - μαύρου συναντάμε στο αίθριο με τις Πέτρες. Ασπρες είναι οι πέτρες που βρίσκονται στη κατεύθυνση του νότου και μαύρες αυτές που αντικρύζουν το βορρά. Τη ίδια αντίθεση παρατηρούμε ανεβαίνοντας τη σκάλα που οδηγεί στην Πύλη των Γερακιών, ένα από τα ωραιότερα σύνολα του Τσαβίν. Ορισμένα σκαλοπάτια οδηγούν δυτικά. Από εκεί ξεκινούν δύο σκάλες προς τις αντίθετες κατευθύνσεις βορρά - νότου.

Ένα από τα σκαλοπάτια της δυτικής πλευράς στηρίζει δύο κυλινδρικές κολόνες από μαύρη πέτρα, η επιφάνεια των οποίων είναι ολόκληρη σκαλισμένη με γεράκια. Το σύνολο συμπληρώνεται από ένα επιστύλιο - δίχρωμο και αυτό - στο οποίο είναι χαραγμένα επτά γεράκια που κοιτούν προς το βορρά και άλλα επτά που κοιτούν νότια.

Ο εξωτερικός τοίχος του ναού διακοσμείται από πέτρινα ανθρωπόμορφα κεφάλια με αιλουροειδή χαρακτηριστικά. Τα κεφάλια αυτά χρησίμευαν σαν «φύλακες - προστάτες» του ναού, όπως οι φιγούρες που στόλιζαν τα ακροκέραμα των Καθεδρικών ναών της Δύσης.

Στήλη Raimondi

Ενα από τα ωραιότερα γλυπτά που βρέθηκαν στο Τσαβίν είναι η Στήλη Raimondi. Απεικονίζει τον θεό Ιαγουάρο, τον δημιουργό του κόσμου, προκάτοχο του Βιρακότσα. Εχει ύψος 1,95 μ., πλάτος 74 εκ και πάχος 17 εκ. Αυτή η στήλη είναι σκαλισμένη μόνο από τη μία πλευρά. Είναι μια ανθρωπόμορφη φιγούρα με ζωόμορφα χαρακτηριστικά, πόδια και χέρια φιδιού. Τα μάτια και το στόμα της κεντρικής μορφής είναι με τέτοια τρόπο τοποθετημένα ώστε να χρησιμεύουν και στις δύο άλλες φιγούρες που είναι αντεστραμμένες. Μια τεράστια κορώνα αποτελούμενη από φίδια και χαρακτηριστικά αιλουροειδούς καλύπτει το 80% της στήλης. Σ΄αυτήν συναντάμε συνδυασμένα όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά του συμβολισμού του Τσαβίν, τον ιαγουάρο, τα φίδια, την ανθρωπόμορφη φιγούρα.

Η λατρεία το Ιαγουάρου έφθασε μέχρι την εποχή της αυτοκρατορίας των Ινκας και το μνημειακό συγκρότημα του Τσαβίν εξακολούθησε να θεωρείται μαντείο και τόπος προσκυνήματος. Σήμερα, όπως μας είπαν, οι ανασκαφές συνεχίζονται στην ευρύτερη περιοχή και νέα ενδιαφέροντα ευρήματα έρχονται στο φως.
ΝΑΖΚΑ
Περίπου 350 χλμ. Νότια της Λίμα, στον σημερινό νομό Ικα, αναπτύχθηκε ο πολιτισμός της Νάζκα που έφθασε στο απόγειό του ανάμεσα στο 200 και το 800 μ.Χ. Η καταγωγή του ανάγεται στις πρώτες φάσεις του πολιτισμού Παράκας - Σπήλαια (2ος αιώνας π.Χ.).

Υπάρχουν ακόμη τα ερείπια της αρχαίας πρωτεύουσας της Νάζκα, Καγουάτσι,που είχε έναν πυραμιδικό ναό, ανάκτορο, πολλές κατοικίες και δρόμους με καλή ρυμοτομία.

Ο λαός της ήταν πολεμικός, εμπορικός και είχε μεγάλες καλλιτεχνικές ικανότητες, όπως αποδεικνύεται από την θαυμάσια κεραμική της. Ηταν επίσης εξαιρετικοί κατασκευαστές υδραγωγείων και δεξαμενών. Ανέπτυξαν αυτές τις τεχνικές λόγω της μεγάλης ξηρασίας που παρατηρείται στην περιοχή. Κάποια από αυτά τα υδραγωγεία χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα. Διακρίθηκαν επίσης στην Αστρολογία και τα Μαθηματικά, όπως αποδεικνύουν οι περίφημες γραμμές και φιγούρες που αποδίδονται σ΄ αυτούς και που έχουν γίνει πια γνωστές σ΄ όλο τον κόσμο.

Οι γραμμές και τα σχέδια της Νάζκα

Οι γραμμές, τα γεωμετρικά σχήματα, οι γιγαντιαίες μορφές ζώων και πουλιών καλύπτουν μια έκταση μεγαλύτερη από 50 τετραγωνικά χιλιόμετρα στους πρόποδες της οροσειράς των Ανδεων, ανάμεσα στα σημερινά χωριά Νάζκα και Πάλπα και είναι ορατές μόνο από αεροπλάνο, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους. Συναντάμε τεράστιες ευθείες γραμμές που τέμνονται μεταξύ τους σε διάφορα σημεία, τριγωνικά και ορθογώνια σχήματα, σπείρες διαφόρων μεγεθών, 18 σχέδια πουλιών και 10 περίπου σχέδια ζώων, όπως πίθηκο με σπειροειδή ουρά, αράχνη, ψάρια, κλπ. Οι ευθείες γραμμές έχουν μήκος από 4 έως 10 χλμ. και τα σχέδια των ζώων φθάνουν από 15 μ. έως 300 μ. Το σύνολο προκαλεί τον θαυμασμό για την αρτιότητα της κατασκευής του, το μέγεθός του, τον προσανατολισμό των γραμμών, την τελειότητα των καμπυλών, τις άψογες αναλογίες των μορφών.

Οι γραμμές αυτές και τα σχήματα είναι ελαφρά χαραγμένα στο έδαφος σε βάθος περίπου 30 εκ. Εντύπωση προξενεί το γεγονός πώς γραμμές τόσο ρηχές δεν έχουν σβήσει με το πέρασμα του χρόνου. Αυτό οφείλεται στη μορφολογία του εδάφους και στα φυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Το κλίμα της Νάζκα είναι ένα από τα πιο ξηρά του κόσμου.

Οι γραμμές μελετήθηκαν για πρώτη φορά το 1926 από τον TMejia Xesspe, ο οποίος υπέθεσε ότι πρόκειται για αρχαίους ιερούς δρόμους. Λίγα χρόνια αργότερα ο PKosok τις θεώρησε σαν το μεγαλύτερο αστρονομικό ημερολόγιο που υπάρχει στον κόσμο. Για τον Hawkins είναι μαγικο-θρησκευτικά σύμβολα. Η Μ. Reicheαφιέρωσε τη ζωή της στη μελέτη των γραμμών αυτών και χάρις στις αεροφωτογραφίες μας παρουσίασε τον πιο ολοκληρωμένο «χάρτη» που υπάρχει γι΄ αυτά τα σχέδια. Συμπεραίνει ότι το σύνολο των γραμμών και των σχεδίων αποτελεί το κατάλοιπο ενός γιγαντιαίου ημερολογίου που συμπεριλαμβάνει αστρονομικά σύμβολα που δημιουργήθηκαν από τον πολιτισμό Παράκας - Νάζκα που χρησιμοποιούσε σαν βασική μονάδα μέτρησης το 1,30 μ. Για τον Νταίνικεν ήταν διάδρομοι προσγείωσης εξωγήινων και για τον Orefini συνδέονται με τελετουργικούς χορούς της βροχής.

Σύμφωνα με τον Johan Reinhardo οποίος μελέτησε τους θρύλους και τις παραδόσεις της προκολομβιανής Αμερικής, για την ερμηνεία των γεωγλύφων πρέπει να ληφθούν υπ΄όψιν η ιερή γεωγραφία της περιοχής και οι θρησκευτικές πεποιθήσεις των λαών των Ανδεων. Ετσι θεωρεί ότι τα σχήματα και οι γραμμές της Νάζκα εντάσσονται σ΄ένα ευρύ πλαίσιο λατρείας της γονιμότητας που έχει σχέση με το νερό και τα βουνά, δεδομένης της μεγάλης ξηρασίας που παρατηρείται στην περιοχή. Ηταν ευρύτατα διαδεδομένη η αντίληψη ότι στις κορυφές των βουνών κατοικούσαν θεότητες οι οποίες ήλεγχαν τα μετεωρολογικά φαινόμενα και την γονιμότητα. Επομένως οι τελετές που σχετίζονταν με τη λατρεία αυτών των θεών είχαν πρωταρχική σημασία για το λαό της Νάζκα. Ισως σ΄αυτό οφείλεται επίσης ότι κάποια από τα φυτά και τα ζώα που συναντάμε στα γεώγλυφα, στις παραδόσεις των Ανδεων συνδέονται με το νερό. Για τον Reinhard λοιπόν όλο αυτό το πλέγμα γραμμών και σχημάτων απέβλεπε στην επίκληση δυνάμεων που θα έφερναν την ευεργετική βροχή που είναι τόσο σπάνια στο υψίπεδο της Νάζκα.

Η Κεραμική

Οι ανασκαφές στην περιοχή της Νάζκα έφεραν στο φως θαυμάσια κεραμικά αντικείμενα που διακρίνονται για την ποικιλία των χρωμάτων τους και την εξαιρετική πατίνα τους. Η κεραμική της χωρίζεται σε δύο φάσεις. Η πρώτη χαρακτηρίζεται από ρεαλιστικές και στυλιζαρισμένες φιγούρες. Η δεύτερη έχει πολύ εκλεπτισμένα σχέδια που καλύπτουν ολόκληρο το αγγείο, καμμιά φορά και το εσωτερικό του.

Εντύπωσε προξενεί η τελειότητα της φόρμας, δεδομένου ότι ο αγγειοπλάστης της Νάζκα δεν χρησιμοποιούσε τροχό. Απεχθανόταν επίσης το κενό. Για να το αποφύγει, μεγενθύνει την κεντρική φιγούρα, την στολίζει, την πολλαπλασιάζει και καταφεύγει σε ασυνήθιστα τεχνάσματα.

Τα αγγεία έχουν πλούσια εικονογράφηση μαγικο-θρησκευτικού χαρακτήρα που μας μαθαίνουν πολλά για τη φιλοσοφία και τη θρησκεία τους. Μας παρουσιάζουν ανθρωπόμορφα και ζωόμορφα τέρατα, πνεύματα της φύσης, τα φυτά και τα ζώα τους, τους τελετουργικούς χορούς τους, τα μαγικά μουσικά όργανα που κρατούν οι θεότητές τους καθώς επίσης και άλλα φανταστικά όντα που εκφράζουν την αντίληψή τους για το σύμπαν. Είναι φανερό ότι τέτοια μοτίβα δεν έχουν ακόμα ερμηνευθεί επειδή γνωρίζουμε ελάχιστα για τη θρησκεία των Νάζκα.

Όπως αναφέραμε στην αρχή οι πολιτισμοί και οι κουλτούρες που έχουν εντοπιστεί στο Περού είναι πολλοί. Κάποιοι από αυτούς έχουν έρθει στο φως και κάποιοι άλλοι περιμένουν ακόμη την αρχαιολογική σκαπάνη. Οι έρευνες δεν έχουν ολοκληρωθεί γιατί η μελέτη τους ξεκίνησε τις τελευταίες δεκαετίες. Ετσι παρατηρείται κάποια σύγχυση και συνεχείς ανακατατάξεις όσον αφορά τις χρονολογίες, τις ιστορικές περιόδους, τις ορολογίες, κλπ. Τα αινίγματα παραμένουν ακόμη άλυτα ή χωρίς ικανοποιητικές εξηγήσεις και αποτελούν πρόκληση για τους σημερινούς ερευνητές του παρελθόντος της ανθρωπότητας

Κτίσμα παλιότερο απ' τις πυραμίδες  ανακαλύφτηκε στην Ουαλία!
 


Ένα μεγάλο προϊστορικό κτίσμα, παλαιότερο από τις πυραμίδες της Αιγύπτου, ανακαλύφθηκε στην περιοχή Monmouth της Ουαλίας, στη Βρετανία. Η ανακάλυψη έγινε ενώ γίνονται εργασίες για την ανέγερση κτηριακού συγκροτήματος στο σημείο αυτό. 

Το κτήριο που βρέθηκε έχει μήκος τουλάχιστον 15 μέτρα και οι αρχαιολόγοι το χαρακτηρίζουν «μοναδικό» καθώς, όπως λένε, τίποτα παρόμοιο δεν έχει ποτέ βρεθεί στη Βρετανία. 

Αφού μελέτησαν τα θεμέλια, φτιαγμένα από κορμούς δέντρων με πλάτος κάτι λιγότερο από ένα μέτρο, οι ειδικοί πιστεύουν πως το κτήριο ήταν ένα μεγάλο σπίτι που είχε φτιαχτεί στην άκρη μιας λίμνης που με τα χρόνια χάθηκε. 
Το εύρημα τοποθετείται χρονικά περίπου στην εποχή του Χαλκού και θα μπορούσε να είναι της πρώιμης Νεολιθικής εποχής, δηλαδή 6.500 ετών. 

Η ηλικία των πυραμίδων προσδιορίζεται στα 4.500 χρόνια. 

«Δεν είμαστε σίγουροι περί τίνος πρόκειται. Αποτελεί μυστήριο, δεν έχουμε ξαναδεί τίποτα παρόμοιο», είπε ο αρχαιολόγος Steve Clarke. «Πιστεύουμε πως είναι ένα μακρύ σπίτι που ενδεχομένως έμενε μία οικογένεια και χρησιμοποιείτο για συγκεντρώσεις των μελών της».
πηγή 
www.anexigita.com
11 απ' τα πιο μυστηριώδη μνημεία και ερείπια του κόσμου. 
  

Σε όλο τον κόσμο, σε μέρη όπως το Homestead στη Φλόριντα ή το Yonaguni της Ιαπωνίας υπάρχουν μνημεία και ερείπια η προέλευση των οποίων καλύπτονται από μυστήριο. Κανείς δεν ξέρει γιατί είχε χτιστεί το Στόουνχεντζ, πως βρέθηκαν μερικά ερείπια στα βάθη των ωκεανών ή ποιος ζήτησε να φτιαχτεί ένα μετά την αποκάλυψη μνημείο σε έναν απομακρυσμένο λόφο στην Τζόρτζια των ΗΠΑ. 


Μνημείο με οδηγίες για τους επιζήσαντες της Αποκάλυψης 



Σε ένα άγονο ύψωμα στην βορειοδυτική Τζόρτζια υπάρχει ένα από τα πιο μυστήρια και παράξενα μνημεία του κόσμου. Μόνο που δεν είναι αρχαίο. Είναι γνωστό ως "Georgia Guidestones" (Οι Πέτρες με Οδηγίες της Τζόρτζια). Στην παράξενη κατασκευή με τις πέντε πέτρινες πλάκες -σχεδόν πέντε μέτρων η καθεμία-, είναι χαραγμένες οδηγίες σε οκτώ γλώσσες –ανάμεσα τους και τα ιερογλυφικά της Αιγύπτου, τα Χίντι και τα Σουαχίλι– για τους επιζήσαντες μετά την Αποκάλυψη που θα θελήσουν να ξαναφτιάξουν τον πολιτισμό. Είναι προσανατολισμένο στην πορεία του Ήλιου και έχει τρύπες που επιτρέπουν στους παρατηρητές τον Πολικό Αστέρα. Η κατασκευή είναι δημιουργία μιας ανώνυμης ομάδας, της οποίας η ταυτότητα αποτελεί μυστήριο. 
Το Στόουνχεντζ της λίμνης Μίσιγκαν 

Μια ομάδα ερευνητών, ενώ χρησιμοποιούσαν ένα σόναρ για να ελέγξουν το βυθό της λίμνης Μίσιγκαν για ναυάγια έμειναν κατάπληκτοι όταν βρήκαν κάτι σαν το Στόουνχεντζ, 12 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της λίμνης. Κάποιες από τις πέτρες σχηματίζουν κύκλο και σε μια φαίνονται σκαλίσματα μαστόδοντα. Ο σχηματισμός μπορεί να είναι και 10.000 χρόνων παλιό. 


Υποβρύχια ερείπια στην Ιαπωνία 

Στην νότια ακτή της πόλης Yonaguni στην Ιαπωνία, βρίσκονται μερικά ερείπια που υπολογίζεται πως είναι 8.000 χρόνων παλιά. Αν και κάποιοι πίστευαν πως είναι αποτέλεσμα γεωλογικών φαινομένων, έχει επιβεβαιωθεί πως είναι έργα ανθρώπου. Ανακαλύφθηκε από ένα δύτη το 1995 που απομακρύνθηκε από την ακτή της Οκινάουα με μια κάμερα στο χέρι. 


Τα υποβρύχια θαύματα της Αλεξάνδρειας 

Στις ακτές της Αλεξάνδρειας βρίσκονται τα ερείπια αυτού που πιστεύεται πως είναι το παλάτι της Κλεοπάτρας. Πιστεύεται πως υπεύθυνος του καταποντισμού ήταν ένας σεισμός πριν από 1.500. 


Το μυστηριώδες Baalbek 

Ο μεγαλύτερος ρωμαϊκός ναός δεν βρίσκεται στην Ιταλία, αλλά στην πόλη Baalbek του Λίβανο. Ο ναός καταστράφηκε από τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Θεοδόσιο, αλλά 6 από τις 54 αρχικές κολώνες του ακόμα στέκονται αγέρωχες, παρά και τους πολέμους που έχει δει η περιοχή. Κανείς δεν ξέρει τι έκανε τους Ρωμαίους να χτίσουν τον πιο μεγαλοπρεπή τους ναό σε αυτήν περιοχή. 


Τρεις αρχαίοι μεγαλιθικοί κύκλοι 

Στη νότια Τουρκία, λίγα πριν τα σύνορα με την Συρία, υπάρχουν τρεις μεγαλιθικοί κύκλοι, χιλιάδες χρόνια πιο αρχαίοι από τον πρώτο κύκλο του Στόουνχεντζ. Οι κύκλοι κατασκευάστηκαν από μια κοινότητα κυνηγών. Οι τρεις κύκλοι στο Göbekli Tepe θάφτηκαν για άγνωστους λόγους. Κάποιοι πιστεύουν πως εδώ βρισκόταν ο Κήπος της Εδέμ. 


Νησί του Πάσχα 

Το Νησί του Πάσχα, γνωστό και σαν Rapa Nui ή Isla de Pascua, είναι ένα νησί της Πολυνησίας στον νοτιοανατολικό Ειρηνικό, γνωστό για τα μνημειακά αγάλματα που βρίσκονται εκεί που δημιουργήθηκαν από τους Rapanui. Τα moai, όπως ονομάζονται, ήταν μέρος της προγονικής λατρείας των κατοίκων του νησιού και σκαλίστηκαν από το 1250 μέχρι το 1500. Το βαρύτερο moai ζυγίζει 86 τόνους. Τα μισά moai βρίσκονται στο Rano Raraku, το κυρίως λατομείο των moai. 

Στόουνχεντζ 


Βρίσκεται στην Αγγλική κομητεία του Γουΐλτσιρ. Πιστεύεται πως κατασκευάστηκε γύρω στο 2500 π.Χ. αλλά ανακατασκευάστηκε μέσα σε μια περίοδο 1400 χρόνων. Κανείς δεν ξέρει τη χρήση αυτού του προϊστορικού μνημείου.
 


Μάτσου Πίτσου 

Είναι πιο καλοδιατηρημένη πόλη των Ίνκα, πάνω στις Περουβιανές Άλπεις, σε ένα μέρος πολύ καλά κρυμμένο από τους Ισπανούς κονκισταδόρες. Ήταν ξεχασμένο για πολλούς αιώνες και το ξανα-ανακάλυψε ο αρχαιολόγος Χίραμ Μπίνγκαμ το 1911. Οι ερευνητές πιστεύουν πως χτίστηκε το γύρω στα 1450 μ.Χ. σαν μέρος για να ξεκουράζεται ο Pachacuti και μάλλον ήταν μικρό για τα δεδομένα των Ίνκα. 

Τα ερείπια της Ζιμπάμπουε 

Ελάχιστοι γνωρίζουν πως το όνομα της Ζιμπάμπουε προήλθε από τα ερείπια που βρίσκονται σε όλη τη χώρα. Τα "Great Zimbabwe Ruins" είναι οι πιο παλιές και μεγαλύτερες κατασκευές στη νότια Αφρική και στην ακμή τους πιστεύεται πως φιλοξενούσαν μέχρι και 18.000 κατοίκους. Καταλαμβάνουν έκταση 7.284 τετ. χλμ και η κατασκευή τους ξεκίνησε τον 11ο αιώνα. Κανείς δεν ξέρει γιατί τελικά εγκαταλείφθηκε. 

Τα ερείπια του Chavín de Huantar στο Περού 


Ενώ δεν είναι τόσο διάσημα όσο το Μάτσου Πίτσου, τα ερείπια Chavín de Huantar είναι και αυτάΜνημείο Παγκόσμιο Κληρονομιάς, με ερείπια και κατασκευές, δημιουργήματα ενός πολιτισμού πριν των Ίνκα, των Chavín, γύρω στο 900 π.Χ. Το μέρος ήταν μέρος λατρείας. Είναι άγνωστο γιατί εξαφανίστηκε ο πολιτισμός των Chavín.


http://anoixti-matia.blogspot.gr
www.anexigita.com
Νίγια: Μια χαμένη αρχαία Ελληνική πόλη στην Κίνα
Ένα δημοσίευμα αυστραλιανής εφημερίδας τάραξε τα ιστορικά ύδατα την δεκαετία του 1990. Το δημοσίευμα έλεγε για ελληνικό πολιτισμό σε πόλη της Κίνας. Έτσι έχουμε το παράδοξο ότι αφού ο Μέγας Αλέξανδρος έφθασε μέχρι το Γάγγη ποταμό πως υπάρχουν ελληνικές πόλεις στην Κίνα;
Νίγια: Μια χαμένη αρχαία ελληνική πόλη στην Κίνα
Μήπως ο Αλέξανδρος έφθασε μέχρι το εσωτερικό της Κίνας; Ή τουλάχιστον, έφθασαν εκεί στρατεύματά του; Αναπάντητα ιστορικά ερωτήματα, αφού δεν υπάρχουν οι ανάλογες ιστορικές πηγές που να τεκμηριώνουν κάτι τέτοιο.
Κι όμως στην Κίνα βρέθηκε αρχαία ελληνική πόλη. Αυτό μας λέει το δημοσίευμα της Μελβούρνης το 1993. Ή για να ακριβολογούμε: σε πανάρχαια κινεζική πόλη είχαν εγκατασταθεί στρατεύματα του Αλεξάνδρου, τα αντικείμενα των οποίων έμελλε να βρεθούν 2.300 χρόνια μετά.
Από τη δεκαετία, όμως, του 1980, αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον και έτσι μια ομάδα Κινέζων και Ιαπώνων ερευνητών άρχισε να ψάχνει για την χαμένη πόλη Νίγια κάπου 640 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της πόλης Kashgar.
Πράγματι έπειτα από κοπιώδη έρευνα βρήκαν κάτω από τους αμμόλοφους τα ερείπια της αρχαίας πόλης. Στη διαδικασία της ανασκαφής με μεγάλη έκπληξη εντόπισαν μέσα στα ερείπια έπιπλα ελληνικού στυλ. Βρήκαν δηλαδή, ανάγλυφες παραστάσεις με μαιάνδρους, αμφορείς ελληνικούς με αναπαραστάσεις από τα ομηρικά έπη.
Η χρονολόγησή τους ανάγεται στα χρόνια της αλεξανδρινής εκστρατείας. Η ανακάλυψη είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Κανένα ιστορικό στοιχείο δεν υπήρχε που να αναφέρει έστω αόριστα την παρουσία των Ελλήνων στην κινεζική αυτή επαρχία. Στην αρχαία ελληνική γλώσσα, οι Κινέζοι ονομάζονται ΣΙΝΕΣ (Λεξικό Σταματάκου).
Στην ορολογία της λέξης ΣΙΝΙΣ η ερμηνεία είναι ο κατερημώνων, ο ληστής, ο άρπαξ. Στην ορολογία του ίδιου λεξικού η λέξη ΤΟ ΣΙΝΟΣ ερμηνεύεται ως πληγή, πλήγμα, βλάβη, όλεθρος. Η ορολογία ΣΙΝΟΜΑΙ σημαίνει συλώ, λαφυραγωγώ, διαρπάζω. Ο ληστής ΣΙΝΙΣ ΠΙΤΥΟΚΑΜΠΤΗΣ σημαίνει όλεθρος προσωποποιημένος.
Η ιδιότητα των ΣΙΝΩΝ ή Κινέζων ως εξολοθρευτών εναντίον των Ιώνων, Ελλήνων, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ενώ η νότια Κίνα ονομάζεται ακόμη ΓΙΟΥΝΑΝ ήτοι ΙΩΝΙΑ, εκεί δεν υπάρχει πλέον κανένας Ίωνας-Έλληνας.
Γερμανοί αρχαιολόγοι απέδειξαν την ύπαρξη τουλάχιστον δώδεκα ελληνικών πόλεων στην Κίνα, πριν αυτές οι αρχαιολογικές αποστολές απελαθούν. Η κινεζική κυβέρνηση διέταξε την κάλυψη των αρχαιολογικών χώρων .
πηγή
www.anexigita.com
Μήπως υπήρχε κάποτε Χριστιανός βασιλιάς στη Μέκκα;

Ερείπια μιας θαμμένης, πιθανότατα, χριστιανικής αυτοκρατορίας στα ορεινά της Υεμένης

Μήπως υπήρχε κάποτε χριστιανός βασιλιάς στη Μέκκα;
Αρχαιολόγοι μελετούν τα ερείπια μιας θαμμένης χριστιανικής αυτοκρατορίας στα ορεινά της Υεμένης. Οι ανασκαφές έχουν προκαλέσει ερωτηματικά για την πρώιμη ιστορία του ισλάμ. Μήπως υπήρχε κάποτε ένας Χριστιανός βασιλιάς στην περιοχή όπου κυριαρχούσαν οι μουσουλμάνοι στη Μέκκα;
Εχουν σωθεί ελάχιστα αγάλματα των χαλίφηδων και των αρχαίων βασιλιάδων από εκεί. Οι θεοί των παγανιστών της ερήμου λατρεύονταν συνήθως με «μη εικονικό» τρόπο, δηλαδή σαν όντα χωρίς μορφή.

Ο Μωάμεθ είχε γενειάδα, αλλά δεν υπάρχουν πορτρέτα του. Τώρα ένα ναρκισσιστικό έργο ανθρώπινης αυτο-απεικόνισης βρέθηκε στην Υεμένη. Είναι ένα ανάγλυφο, που φαίνεται ότι χρονολογείται από την εποχή του Προφήτη, γύρω στο 530 μΧ. Δείχνει έναν άνδρα με στέμμα, κοσμήματα, μπούκλες, και σφαιρικά μάτια. Κατά τους αρχαιολόγους αυτή η απεικόνιση δείχνει ότι ήταν άραβας, αλλά και Χριστιανός.

Η περιοχή Ζαφάρ της Υεμένης, όπου βρέθηκε το ανάγλυφο, ήταν το κέντρο μιας συνομοσπονδίας αραβικών φυλών, η οποία είχε επιρροή μέχρι την Μέκκα.

Ο άνδρας στο ανάγλυφο είναι ξυπόλυτος, χαρακτηριστικό Κοπτών αγίων. Το στέμμα στο κεφάλι του μοιάζει με εκείνα που φορούσαν οι Χριστιανοί κυρίαρχοι στην αρχαία Αιθιοπία.

Ολα αυτά δείχνουν ότι ο μυστηριώδης άνδρας με το στρογγυλό πρόσωπο είναι απόγονος των κατακτητών από την Αφρική.

Επιπλέον, επιγραφές στα εβραϊκά ανακαλύφθηκαν στην περιοχή. Ανάμεσα στους κατοίκους της Ζαφάρ υπήρχαν και Χριστιανοί, που έχτισαν εκεί μια εκκλησία το 354 μΧ. Αραβες που λάτρευαν τα παλαιά είδωλα ζούσαν στους δρόμους της πόλης.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς ανασκαφείς της περιοχής, αυτή η ειρηνική, πολυ-πολιτισμική κοινότητα έφτασε γρήγορα στο τέλος της, καθώς κλιμακώθηκαν οι εντάσεις τον 5ο αιώνα, και η Αραβία έγινε μέτωπο πολέμων, με την βυζαντινή αυτοκρατορία που μετέφερε στην Υεμένη το δόγμα της Αγίας Τριάδας. Ηταν μια σύγκρουση ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση.

Το ανάγλυφο του «άνδρα με το στέμμα» δημιουργήθηκε, όπως όλα δείχνουν, εκείνη την περίοδο της εισβολής. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι πρόκειται για έναν χριστιανό βασιλιά των Αιθιόπων.
www.anexigita.com

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Επικοινωνήστε μαζί μας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης