Κυλιόμενο κείμενο

Προτού τα μάτια μπορέσουν να δουν, => Πρέπει να έχουν μάθει να μη δακρύζουν!... Προτού τo αφτί μπορέσει ν ‘ακούσει,=> Πρέπει να έχει χάσει την ευαισθησία του!... Προτού η φωνή μπορέσει να μιλήσει,=> Πρέπει να έχει γίνει ανίκανη να πληγώσει!... Προτού η καρδιά μπορέσει ν’ αγαπήσει,=> Πρέπει να έχει μάθει να μην πονάει!... Μόνο τότε τα μάτια θα μπορούν να δούνε την αλήθεια, το αυτί να την ακούσει, η καρδιά να αγαπήσει κάθε κρίκο της αλυσίδας του μικρόκοσμου, και η γλώσσα θα μπορεί να μιλήσει χωρίς να πληγώσει ούτε έναν απ' αυτούς τους κρίκους του μικρόκοσμου. "Μοναχικός Λύκος" - Μιχάλης I. Γκουντέβενος

Αποποίηση ευθύνης...

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ… , => Δεν ήμαστε δημοσιογραφική σελίδα, και ως εκ τούτου δεν επαληθεύουμε τα θέματα, απλά κάνουμε αναμετάδοση θεμάτων, ειδήσεων, videos, κλπ. και όχι ρεπορτάζ. Για παράπονα, ενστάσεις ή αντιρρήσεις απευθυνθείτε στην ΕΝΕΡΓΗ πηγή της είδησης που υπάρχει στο τέλος κάθε Ανάρτησης και κάθε θέματος (Ο διαχειριστής: Μιχάλης I. Γκουντέβενος)

''Πάμε στοίχημα''

Αγαπητοί αναγνώστες

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ… , => Στείλτε τις απόψεις σας, την ιστορία σας, το θυμό σας, τα παράπονά σας, τα δικάσας θέματα στο email μας: mc-goud@hotmail.com, και εμείς θα τα δημοσιεύσουμε... ( δεν χρειάζεται να εγγραφείτε!...) (Μιχάλης I. Γκουντέβενος - Διαχειριστής)...

Σχόλια από "Μοναχικός Λύκος"


Η σελίδα "Μοναχικός Λύκος" θεωρεί αυτονόητο ότι όλοι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα σχολιασμού, κριτικής και ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θα θέλαμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν θα δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, ή υβριστικού, ή προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου.

Επίσης, σύμφωνα με τις αρχές μας, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Οπότε, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η σελίδα "Μοναχικός Λύκος" δεν θα δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον εκάστοτε συντάκτη τους και το περιεχόμενό τους δε συμπίπτει κατ' ανάγκην με την άποψη της σελίδας μας.


Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Σαμαρικό site, για Μητσοτάκη: Έχει γίνει "πισινός-εσώρουχο" με σοσιαλιστικές συνιστώσες…


Ξεπερνά τα όρια της πολιτικής κριτικής αναδεικνύοντας το αγεφύρωτο χάσμα εντός της κυβερνητικής παράταξης.


 

Μια ακόμη επίθεση, που όμως αυτή τη φορά ξεπερνά τα συνηθισμένα, εξαπολύει το Σαμαρικό site antinews, κατηγορώντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη... σχεδόν για τα πάντα.

Μάλιστα, εξαπολύει επίθεση και στον Κωνσταντίνο Καραμανλή, αποκαλώντας τον μάλιστα «Κωνσταντίνου «Ζυρίχη-Λονδίνο/Μέρτεν» Καραμανλή, ενώ υποστηρίζει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης φέρει ακόμη το στίγμα της αποστασίας του πατέρα του.

Παράλληλα κατηγορεί τον νυν πρωθυπουργό ότι κρύβεται με μεθόδους του... «politburo επί Στάζι στην Ανατολική Γερμμανία», ότι έχει γίνει «πισινός - εσώρουχο με τις υπόλοιπες σοσιαλιστικές συνιστώσες της Δημοκρατικής Παράταξης» και ότι συνεννοείται με τον «αρχιΚΝίτη», εννοώντας μάλλον τον Αλέξη Τσίπρα και τη συναίνεση που επιτεύχθηκε στο θέμα της εκλογής ΠτΔ. 

Δύσκολα τα πράγματα στο εσωκομματικό πεδίο λοιπόν για τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Φαίνεται πως η επιλογή του να μην προτείνει τον Αντώνη Σαμαρά για Πρόεδρο της Δημοκρατίας δε θα περάσει «αναίμακτα». Το ερώτημα είναι αν ο πρωθυπουργός αντέχει να δώσει αυτή τη μάχη...

Ολόκληρο το κείμενο του antinews.gr έχει ως εξής:




- Kύριε Κυριάκο Μητσοτάκη, γιατί δεν ανακηρύσσετε ΑΟΖ;

- Το θέμα εξετάζεται από το αρμόδιο υπουργείο.

- Δεν ρωτήσαμε τί κάνετε εντός της κυβέρνησής σας. Αυτά είναι κατινιές, κουτσομπολιά. Ρωτάμε ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ γιατί δεν ανακηρύσσετε ΑΟΖ (Τον αρπάζουν οι αυλικοί και τον εξαφανίζουν από την εικόνα).

- Θα σας ειδοποιήσουμε.

- Δεν ρωτήσαμε εσάς αγαπητοί κύριοι. Ρωτήσαμε τον εκλεγμένο πρωθυπουργό της χώρας. Τί μας απαντά ο ίδιος; Έστω και γραπτώς;

- Ο πρωθυπουργός δεν απαντάει. Μόνο ρωτάει.

- Αυτά τα έλεγαν μόνο στο Politburo επί Στάζι στην Ανατολική Γερμανία (Εξαφανίζονται και οι αυλικοί από την εικόνα).

Ο Κώστας Καραμανλής είχε μονίμως μια δικαιολογία για τα λάθη του: Έφταιγε κάποιος από την αυλή του… Ο ίδιος ποτέ:  Ήταν ο καλοπροαίρετος, ο πατριώτης, ο εξαιρετικός αναλυτής, ο ισορροπημένος decision maker. Πάντα βρισκόταν κάποιος παλιοχαρακτήρας που τον έπιανε... Κώτσο.

Εκμεταλλεύτηκε το πολιτικό κεφάλαιο του ιδιοκτήτη του κόμματος, δηλαδή των συνεργατών που είτε ήρθαν μαζί του από το Παρίσι είτε προετοίμασαν εγχωρίως το έδαφος, και έστησαν το δικομματικό σοσιαλιστικό πλιάτσικο της Μεταπολίτευσης. Αυτό όμως πάει, πέρασε, δεν ξαναγίνεται ούτε από κάποιον Καραμανλή, πόσο μάλλον από κάποιον Μητσοτάκη, που κουβαλάει -θέλει/δε θέλει- τη ρετσινιά της αποστασίας. Όντως θα ήταν φασιστικό κάτι τέτοιο (οικογενειακή ευθύνη) - αν δεν ήταν πλούσιος από πολιτική οικογένεια και με στενές σχέσεις με τους απογόνους των εθνικοσοσιαλιστών. Αυτός δεν έχει άλλοθι.

Το καλό με τον Μητσοτάκη είναι ότι έχει πλήρη αίσθηση του τι γίνεται.

Το κακό είναι ότι δεν αποφεύγει το κουκούλι της προστασίας της αυλής του.

Θεωρεί ότι προστατεύεται, ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Το μόνο θετικό του Κωνσταντίνου «Ζυρίχη-Λονδίνο/Μέρτεν» Καραμανλή ήταν ότι σήκωνε το τηλέφωνο και τους έτρεχε: Τους υπουργούς του, τους φίλους του (που τους ζητούσε αλήθειες) και τους εχθρούς του (που τους ζητούσε ό,τι είχε ανάγκη).

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραέχει γίνει πισινός-εσώρουχο με τις υπόλοιπες σοσιαλιστικές συνιστώσες της Δημοκρατικής Παράταξης, οι οποίες δεν είναι ούτε φίλοι ούτε εχθροί του - ούτε μπορούν να του προσφέρουν κάτι, εκτός από ψευδαίσθηση πολιτικής συναίνεσης. Του θυμίζω ότι γι’ αυτό ακριβώς το λόγο τον βγάλαμε αυτοδύναμο: Για να μην τους έχει ανάγκη. Η συνεννόηση με τον αρχιΚΝίτη είναι αρκετή, δεν χρειάζεται να πέφτει στα πατώματα για τους υπολοίπους πολιτικούς των άλλων κομμάτων, ούτε για τον κάθε σοσιαλιστή ολιγάρχη. Ας δει πού κατάντησαν όλοι όσοι τους «εξυπηρέτησαν»: Στυμμένες λεμονόκουπες ως πτυελοδοχεία.

Συμπέρασμα:

Δεν υπάρχει «υπουργείο», υπάρχει «υπουργός τάδε». Ονοματεπώνυμο.

Δεν υπάρχει «αρμόδιος υπουργός», υπάρχει «επιτελικά εκτελών εντολές του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Το επιτελικό κράτος είναι δίκοπο μαχαίρι: Είναι μεν εντελώς ελεγχόμενοι, αλλά έχεις ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΣΥ την ευθύνη. Όχι κάποια «Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού», κάποιο «Γραφείο Πρωθυπουργού» ή κάποιο άλλο έμψυχο ον ή άψυχο αντικείμενο, κάποιο άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

Αφήστε λοιπόν τις γενικότητες. ΣΕ ΟΛΑ απαντάει ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ο Κυριάκος Μητσοτάκης. ΑΥΤΟΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ και για τα «θα σας ειδοποιήσουμε». Δεν θα κριθούν από τον ιστορικό του μέλλοντος αλλά κρίνονται ήδη με την αυστηρότητα που επιβάλλει η αυτοδυναμία.


Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020

Ποιοι είναι τώρα οι προδότες;


ΤΟΥ ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΤΣΑΟΥΣΙΔΗ - Ας προλάβουν να φύγουν προτού ζήσουμε και άλλη εθνική καταστροφή, σπορ στο οποίο η ποικιλόμορφη Δεξιά διαπρέπει από γενέσεως του ελληνικού κράτους



Ο predictable πολυπτυχιούχος γόνος της φαμίλιας Μητσοτάκη κατάφερε να εκλεγεί πρωθυπουργός χάρη σε πέντε παράγοντες: το επίθετο, την υπόθαλψη μιας πατριδοκαπηλίας, την αποφυγή κάθε διαλόγου με τους αντίπαλους πολιτικούς ηγέτες, την υπόσχεση για επιστροφή στη ρεμούλα και την προβολή ανύπαρκτων δυνατοτήτων.

Χρειάστηκαν μόλις έξι μήνες για να φανεί πόσο ανεπαρκής, αστοιχείωτος (Ζ.-Ζ. Ρουσό vs Μοντεσκιέ) και οπορτουνιστής είναι ο κ. Μητσοτάκης, όπως και οι πλείστοι των συνεργατών του. Και το επίθετο φιλελεύθερος, που με κάθε τρόπο προσπαθούσαν να του κολλήσουν οι πάτρωνές του, πήγε περίπατο ως τον πάτο του κουστουμαρισμένου φασισμού.

Ίσως η κατάταξη του πρωθυπουργού σε φασίζον περιβάλλον να δείχνει υπερβολική. Αλλά όταν ανέχεται ή κάνει ότι δεν άκουσε ούτε διάβασε τις ξεκάθαρα φασιστικές τοποθετήσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και τις τουλάχιστον ακροδεξιές του Μαυρουδή Βορίδη και τις διαρκώς ψευδείς ενός Μπογδάνου, πώς μπορεί να θεωρείται δημοκρατικός;

 

Φυσικά, ένα μεγάλο τμήμα του ελληνικού λαού, καθοδηγούμενο από τα άθλια μέσα «ενημέρωσης» και το δίκτυο των «ευαίσθητων» πολιτών που λυμαίνονται όλες τις πλατφόρμες, έχει στηρίξει εξ αντανακλάσεως την κυβέρνηση Μητσοτάκη έχοντας πειστεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τους έκοψε συντάξεις (!) και κυρίως ότι πούλησε τη Μακεδονία για να μην κοπούν οι συντάξεις...

Η Νέα Δημοκρατία, άμεσα ή έμμεσα -μέσω των τραμπούκων της Ακροδεξιάς-, καλλιέργησε προεκλογικά το κλίμα παράκρουσης αναγορεύοντας σε προδότες τον Αλέξη Τσίπρα κι ένα ολόκληρο κόμμα λόγω της υπογραφής της Συμφωνίας των Πρεσπών. Ακόμη και σήμερα, που η Νέα Δημοκρατία δήλωσε ότι όχι μόνο σέβεται αυτή τη συμφωνία, αλλά «θα την τιμήσει», είναι αρκετοί αυτοί που συνεχίζουν να αποδίδουν την «προδοσία» στην πλευρά που υπέγραψε και όχι αυτήν, που την υλοποιεί.

Το γεγονός ότι η Τουρκία έχασε έναν δυνάμει σύμμαχο στα Βαλκάνια, μαζί με το Κόσοβο, τη Βοσνία και λιγότερο την Αλβανία, δεν θεωρείται από τους υπερέλληνες κάτι σημαντικό. Χαμπάρι δεν είχαν πάρει.

Ως εκ τούτου, η απίστευτη ολιγωρία του Κυριάκου Μητσοτάκη να αυτοπροσδιοριστεί ως προβλέψιμος (predictable) σύμμαχος των ΗΠΑ ίσως και να οδήγησε στην γκάφα του αποκλεισμού της Ελλάδας  από τη διαδικασία του Βερολίνου για την ειρήνευση στη Λιβύη. Αυτή την πόρτα στα μούτρα της κυβέρνησης επιβεβαίωσε και ο ουρανοκατέβατος κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, που είπε ότι η Αθήνα ζητούσε «σε όλους τους τόνους να συμμετάσχει, αλλά η πρόσκληση δεν ήρθε»!

Την προβληματική κατάσταση στη Λιβύη θα συζητήσουν: τα πέντε μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας και η Γερμανία, η Ιταλία, η Τουρκία, τα Εμιράτα, η Αίγυπτος, η Αλγερία και το Κονγκό. Στη συνάντηση θα παρευρεθούν επίσης η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Ηνωμένα Έθνη, η Αφρικανική Ένωση και η Αραβική Λίγκα και φυσικά οι ηγέτες των δύο κυβερνήσεων της Λιβύης, Σαράτζ και Χαφτάρ.

Απούσες η Τυνησία που συνορεύει με τη Λιβύη και η Ελλάδα που θίγεται άμεσα από τη συμφωνία της μίας κυβέρνησης της Λιβύης (Σαράτζ) με την Άγκυρα. Θυμίζω ότι η συμφωνία καταργεί όχι μόνο την ΑΟΖ αλλά και την ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Αυτό που ξεχνούν οι υπερέλληνες είναι ότι στην προηγούμενη διεθνή διάσκεψη για τη Λιβύη, στο Παλέρμο, τον Νοέμβριο του 2018, η Ελλάδα συμμετείχε με τον τότε πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Όταν λοιπόν κάποιος είναι προδότης διότι έκλεισε μια εκκρεμότητα τουλάχιστον εκατό ετών με μια άλλη βαλκανική χώρα, αναλαμβάνοντας μάλιστα και τη στρατιωτική της «ομπρέλα», αυτός που βγάζει τη χώρα από μια σπουδαία για το μέλλον της διεθνή διαδικασία πώς λέγεται;

Είναι προδότες ο κ. Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του; Είναι απλώς αλαζόνες, κατώτεροι των περιστάσεων, αδίστακτοι, που μπούκωσαν τους ψηφοφόρους με παρλαπίπες οι οποίες, η μία μετά την άλλη, αποδεικνύονται καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς;

Ό,τι κι αν είναι, βρέθηκαν στο τιμόνι της χώρας χάρη στο ψέμα και την πατριδοκαπηλία. Ας προλάβουν να φύγουν προτού ζήσουμε και άλλη εθνική καταστροφή, σπορ στο οποίο η ποικιλόμορφη Δεξιά διαπρέπει από γενέσεως του ελληνικού κράτους.

Πηγή: Η Αυγή

«Μιλούσαμε πολιτικά με τον Καντάφι στο καφενείο»


Νίκος Παπαδογιάννης 17/01/2020

 

Μια φορά κι έναν καιρό, δεκαετίες πριν τον Χαφτάρι, ο ηγέτης της Λιβύης ήταν κάτοικος Χαϊδαρίου


 «Μα ναι, τον θυμάμαι τον Καντάφι», είπε το γεροντάκι στον σύλλογο των Νεοφωκαέων, στο Χαϊδάρι. «Εδώ πιο πάνω έμενε, έπαιζε και μπάλα και μάλιστα ήταν καλός. Συχνά τον βλέπαμε στην ταβέρνα του Βαζάκα, στην οδό Κερασούντος. Του άρεσαν τα λαϊκά και προσπαθούσε να τραγουδήσει τους στίχους».

Πίστεψα ότι ζούσα σκηνή υπαρκτού (σοσιαλιστικού) σουρρεαλισμού. Τι δουλειά είχε ο Μουαμάρ Καντάφι στη γειτονιά μου; Είναι δυνατόν, να ζούσε κάποτε εδώ, πέντε βήματα από το σπίτι μου; Αποφάσισα να σκαλίσω το θέμα και έπεσα από τα σύννεφα, όπως λένε στα δελτία.

Ο Λίβυος ηγέτης, που εγκατέλειψε τούτο τον μάταιο κόσμο τον Οκτώβριο του 2011 δολοφονημένος με πρωτοφανή αγριότητα από αντικαθεστωτικούς, πέρασε κάμποσα χρόνια στο Χαϊδάρι στις αρχές της δεκαετίας του ’60, νεαρός σπουδαστής της στρατιωτικής τέχνης στο ΚΕΒΟΠ.

Άγνωστος μεταξύ αγνώστων, έμεινε σε τρία διαφορετικά σπίτια, το πρώτο από τα οποία βρίσκεται λίγα βήματα μακριά από το κενοτάφιο όπου αναπαύεται ο συγχωρεμένος παππούς μου.

Αυτά συνέβησαν δεκαετίες ολόκληρες πριν ο Καντάφι ξαναπατήσει ελληνικό έδαφος, στα πλαίσια των ειρηνευτικών συνομιλιών με τον Φρανσουά Μιτεράν, που οργάνωσε ο Ανδρέας Παπανδρέου στην Ελούντα το 1985, στο πλαίσιο του Κινήματος των Αδεσμεύτων.


Αντιγράφω το ρεπορτάζ ρετρό της καλής τοπικής εφημερίδας «Το Χαϊδάρι Σήμερα»:


«Ο Καντάφι φοίτησε στην ελληνική Σχολή Ευελπίδων και σπούδασε στρατιωτικές τεχνικές στο ΚΕΒΟΠ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του κατοικούσε στο Χαϊδάρι, στις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Το πρώτο του σπίτι ήταν δίπλα στο μικρό εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, κοντά στην πύλη του Στρατοπέδου. Σπιτονοικοκύρης του ήταν ο Πέτρος Γαούτσης, μεταφορέας στο επάγγελμα. Μετά νοίκιασε στο Δάσος, κοντά στο σημερινό 1ο Δημοτικό Σχολείο, και αργότερα στο Κέντρο.

Οι τότε γείτονές του δηλώνουν ότι ο Καντάφι μετείχε στην κοινωνική ζωή της πόλης, στον ελεύθερο χρόνο του. Έπαιζε ποδόσφαιρο σε μια ποδοσφαιρική ομάδα της γειτονιάς του Άη Γιώργη, με συμπαίκτες σημερινούς επώνυμους Χαϊδαριώτες.

Ένας από αυτούς, ο μακαρίτης Θανάσης Κούβελας, ιδιοκτήτης της γνωστής ταβέρνας του Δάσους είχε πολύ στενή σχέση με τον Καντάφι, καθώς ήταν συνομήλικοι και συμπαίκτες στην ομάδα.

Από άλλους ηλικιωμένους Χαϊδαριώτες μάθαμε ότι ο Μ. Καντάφι γνώριζε αρκετά καλά ελληνικά και έβγαινε με παρέες συνομηλίκων του Χαϊδαριωτών.

Συχνά πήγαιναν στην παλιά καφετέρια «Άσκοτ», στην γωνία Λ. Αθηνών και Ηρ. Πολυτεχνείου, αλλά και στην ταβέρνα του Βαζάκα, στην οδό Κερασούντος, όπου, όπως λένε οι συνδαιτυμόνες του, άκουγε με πάθος λαϊκή ελληνική μουσική. Αγαπούσε και τη δημοτική μουσική και, κυρίως, τα τσάμικα!

Κάποιοι από τους παλιούς του φίλους από το Χαϊδάρι είχαν κρατήσει επαφή μαζί του πολλά χρόνια μετά την ανάρρησή του στην εξουσία.

Όσο ζούσε εδώ, αντάλλασσε και πολιτικές απόψεις με τους γείτονές του και είχε προσδιορίσει την πολιτική του στάση μετά την επιστροφή του στη Λιβύη. Σχεδόν αμέσως μόλις γύρισε, το 1969, με μια μικρή ομάδα αξιωματικών στο στρατού ανέτρεψε τον βασιλιά Ίντρις».

Ο καινούριος μας φίλος, Χαλίφα Χαφτάρ, υπήρξε συνοδοιπόρος του Καντάφι τα πρώτα χρόνια και συμμετείχε ενεργά ως νεαρός αξιωματικός στο πραξικόπημα που έριξε τον δυτικότροπο βασιλιά της Λιβύης Ίντρις το 1969.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρίστανε τότε τον «πολιτικό πρόσφυγα» σε νηπιακή ηλικία (αφού γεννήθηκε τον Μάρτιο του ’68), αλλά αυτή είναι μία άλλη, θλιβερή σκηνή από το μεγάλο μας τσίρκο.

Ο Χαφτάρ αποσκίρτησε από την αυλή του Καντάφι στα τέλη του 1987 και πρωτοστάτησε σε πολυάριθμες προσπάθειες ανατροπής του στις δύο δεκαετίες που ακολούθησαν.

Δεν μπόρεσα να εντοπίσω κάποια σχέση του φοβερού στρατάρχη με το Χαϊδάρι. Το βιογραφικό του αναφέρει σπουδές στη Βεγγάζη, στην ΕΣΣΔ, καθώς και στην Αίγυπτο από όπου καταγόταν η μητέρα του.

Κανείς δεν πρόκειται να αποκαλέσει τη σπαρασσόμενη Λιβύη του πολέμαρχου Χαφτάρ «νησίδα σταθερότητας στην περιοχή». Ούτε θα μπερδέψει ποτέ κάποιος τον Ανδρέα Παπανδρέου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.


Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020

Τί κρύβεται πίσω από την παγίδα των ηλεκτρονικών αποδείξεων


Το σαφάρι των ηλεκτρονικών αποδείξεων στην Ελλάδα ξεκινά σε μια περίεργη συγκυρία.  Μεγάλες αντιδράσεις καταγράφονται σε άλλες χώρες, π.χ. στη Γερμανία, για την αντίστοιχη υποχρέωση των πολιτών τους.

Η "παγίδα" του 30% των e-αποδείξεων και ο κρυφός φόρος του 22% - Το νέο πλαίσιο, το οποίο ενεργοποιήθηκε από την 1η Ιανουαρίου 2020, απαιτεί από τους μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και όσους αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα να εξοφλούν με πλαστικό χρήμα ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών αξίας ίσης με το 30% του συνολικού ετήσιου πραγματικού εισοδήματός τους

«Αγώνα δρόμου» ξεκινά σχεδόν το σύνολο των φορολογουμένων, καθότι από τις 1/1/2020 ισχύει το νέο καθεστώς για τη συλλογή ηλεκτρονικών αποδείξεων, κάτι το οποίο αποτελεί επιπλέον «παγίδα» φόρου. Το σαφάρι των ηλεκτρονικών αποδείξεων στην Ελλάδα ξεκινά σε μια μάλλον περίεργη συγκυρία, αν λάβει κανείς υπόψιν τις μεγάλες αντιδράσεις που καταγράφονται σε άλλες χώρες, π.χ. στη Γερμανία, για την αντίστοιχη υποχρέωση των πολιτών τους.

Το νέο πλαίσιο, το οποίο ενεργοποιήθηκε από την 1η Ιανουαρίου 2020, απαιτεί από τους μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και όσους αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα να εξοφλούν με πλαστικό χρήμα ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών αξίας ίσης με το 30% του συνολικού ετήσιου πραγματικού εισοδήματός τους.

Και κάπου εκεί υποκρύπτεται η έξτρα φορολογία. Σε περίπτωση μη κάλυψης του απαιτούμενου ποσοστού θα επιβάλλεται ποινή φόρου με συντελεστή 22% στο ακάλυπτο ποσό, δηλαδή στη διαφορά μεταξύ των απαιτούμενων ηλεκτρονικών αποδείξεων και αυτών που θα εμφανίσει ο φορολογούμενος.

Ειδικότερα, σε περίπτωση που το ετήσιο ατομικό εισόδημα ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, το απαιτούμενο ποσό δαπανών έτους 2020 ανέρχεται σε 3.000 ευρώ (30% των 10.000 ευρώ). Αν ο φορολογούμενος που έχει αυτό το εισόδημα πραγματοποιήσει συνολικό ποσό δαπανών 1.000 ευρώ, τότε θα χρεωθεί με επιπλέον φόρο 22% επί της ακάλυπτης διαφοράς των 2.000 ευρώ, δηλαδή θα κληθεί να καταβάλει επιπλέον φόρο 440 ευρώ, δηλαδή: (2.000 ευρώ Χ 22%).

Μέριμνα μόνο για τα υψηλά εισοδήματα

Την ίδια ώρα, υπάρχει μέριμνα για τα υψηλότερα εισοδήματα. Από την κάλυψη του ποσοστού 30% εξαιρούνται τα εισοδήματα άνω των 66.667 ευρώ. Για τα εισοδήματα αυτά θα προβλέπεται ανώτατο όριο 20.000 ευρώ στο ποσό των δαπανών που θα πρέπει να συγκεντρωθούν. Δηλαδή όσοι από τους παραπάνω φορολογούμενους έχουν ετήσιο ατομικό εισόδημα άνω των 66.667 ευρώ θα αρκεί να καλύψουν ποσό δαπανών 20.000 ευρώ.

Η απόφαση από το υπουργείο Οικονομικών θα ρυθμίσει όλες τις τελευταίες λεπτομέρειες και μένει να αποσαφηνιστεί αν μπορεί τεχνικά, σε αυτήν τη φάση, να εφαρμοστεί η πρόταση του ΙΟΒΕ για διπλασιασμό ή τριπλασιασμό της αξίας των ηλεκτρονικών αποδείξεων από συγκεκριμένες επαγγελματικές δραστηριότητες με υψηλά ποσοστά παραβατικότητας.

Ποιες δαπάνες «μετρούν»:

1.           Ιατρικές δαπάνες.

2.           Διατροφή π.χ. αγορές στο σουπερμάρκετ.

3.           Αλκοολούχα ποτά και καπνός.

4.           Ένδυση και υπόδηση.

5.           Στέγαση. Για παράδειγμα, τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας σας, έξοδα επισκευής και συντήρησης σπιτιού, η αγορά πετρελαίου ή αερίου θέρμανσης, οι αμοιβές σε υδραυλικούς ή ηλεκτρολόγους, οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ κ.λπ. Προσοχή! Εξαιρούνται τα ενοίκια.

6.           Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, οι αγορές σας σε ηλεκτρικά είδη, εργαλεία κήπου, οικιακές συσκευές, έπιπλα κ.λπ.

7.           Μεταφορές. Για παράδειγμα, τα αεροπορικά και τα ακτοπλοϊκά σας εισιτήρια, η βενζίνη ή το πετρέλαιο κίνησης για το αυτοκίνητό σας κ.λπ.   Προσοχή! Εξαιρούνται οι δαπάνες για τέλη κυκλοφορίας και αγορά οχημάτων (εκτός από ποδήλατα).

8.           Επικοινωνίες (λογαριασμοί κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, καθώς και τυχόν ταχυδρομικά έξοδα).

9.           Αναψυχή και πολιτιστικές δραστηριότητες (αγορές βιβλίων και μουσικών οργάνων, εισιτήρια για παραστάσεις στο θέατρο ή για τον κινηματογράφο, τα έξοδα οργανωμένων διακοπών μέσω πρακτορείου κ.λπ.).

10.     Εκπαίδευση.

11.     Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια.

12.     Άλλα αγαθά και υπηρεσίες (η αμοιβή για υπηρεσίες αισθητικής ή κομμωτηρίου κλπ.)

Ποιοι εξαιρούνται

Ο αριθμός των φορολογουμένων που θα γλιτώσουν το φόρο 22% στη διαφορά των ηλεκτρονικών πληρωμών που πρέπει να πραγματοποιήσουν εντός του 2020 θα φανεί στην εκκαθάριση του 2021.

Υπενθυμίζεται ότι εξαιρούνται από κάθε υποχρέωση συγκέντρωσης αποδείξεων οι εξής κατηγορίες:

1.          Οι Φορολογούμενοι που έχουν συμπληρώσει το 70ο  έτος της ηλικίας τους.

2.          Άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω.

3.          Όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση.

4.          Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα.

5.          Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή.

6.          Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

7.          Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία.

8.          Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.

9.          Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).

10.    Οι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των έξι μηνών).

11.    Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα.

Διορθώσεις

Κατά το στάδιο της διαβούλευσης και της συζήτησης στη Βουλή έγιναν κάποιες διορθώσεις ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η υποχρέωση των e- πληρωμών βαραίνει και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όσον αφορά στις προσωπικές τους και όχι στις επαγγελματικές τους δαπάνες, που δηλώνουν στο Ε3. Συγκεκριμένα:

Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης και το ποσό της διατροφής που δίδεται στον/στην διαζευγμένο/-η σύζυγο ή σε μέρος συμφώνου συμβίωσης ή/και εξαρτώμενο τέκνο, εφόσον καταβάλλεται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

Στον φορολογούμενο του οποίου είναι κατασχεμένοι ένας ή περισσότεροι λογαριασμοί το όριο δαπανών περιορίζεται στις 5.000 ευρώ.

Σε περίπτωση που οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί και οι οποίες αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται στο 20%.


Υποχρεωτικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές για όλους - Ερχονται πρόστιμα για τους παραβάτες (vids)




Θα πρέπει να πληρώνουμε περισσότερο με πλαστικό χρήμα, διαφορετικά προβλέπονται μεγαλύτερος φόρος και πρόστιμα

Μια μεγάλη αλλαγή έρχεται στην καθημερινότητά μας το 2020: Θα πρέπει να πληρώνουμε περισσότερο με πλαστικό χρήμα, διαφορετικά μας επιφυλάσσεται μεγαλύτερος φόρος και πρόστιμα.

Συγκεκριμένα, μέχρι χτες μόνο μισθωτοί και συνταξιούχοι ήταν να υποχρεωμένοι να δαπανούν μέρος του εισοδήματός τους με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (10%-20%), ωστόσο από την 1η Ιανουαρίου οι εισοδηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να χρησιμοποιούν πλαστικό χρήμα για το 30% των αγορών του, με ανώτατο όριο τις 25.000 ευρώ.

Για παράδειγμα, ένας πολίτης με εισόδημα 15.000 ευρώ το 2019 ήταν υποχρεωμένος να δαπανήσει σε ηλεκτρονικές πληρωμές 1.750 ευρώ. 

Από 1η Ιαν. 2020, θα πρέπει να δαπανά σε πλαστικό χρήμα 4.500 ευρώ. Αν δεν το κάνει αυτό, θα επιβληθεί από την Εφορία πρόστιμο που θα αναλογεί στο 22% του ποσού που δεν δαπανήθηκε (επί της διαφοράς).

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ:   u

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

Δεν είναι φάρσα, είναι η Δεξιά




Δημοσίευση: 15 Ιανουαρίου 2020 19:00

Εντάξει, γελάσαμε με τις φιέστες Μητσοτάκη στο ταξίδι του στις ΗΠΑ, φοβηθήκαμε με τα 72 δευτερόλεπτα παρέμβασης του πρωθυπουργού για τα εθνικά θέματα, απομονώσαμε την Τουρκία από το διεθνές γίγνεσθαι, δώσαμε και τα 2.000.000 ετησίως και αναδρομικά για το 2019 στην ιδιωτική Θεολογική Σχολή της Βοστώνης, παρακολουθήσαμε τον ευτελισμό του θεσμού του Προέδρου της Δημοκρατίας, που, παρ' όλο τον καθαρό αέρα του Μετσόβου, τέλος στην ονοματολογία δεν δόθηκε, και διαβάσαμε τη «νέα» πρόταση της Ν.Δ. για τον εκλογικό νόμο ως επανάληψη του προηγούμενου.

Καμιά φορά λες πως όσα ζούμε σήμερα μοιάζουν με φάρσα, βγαλμένη από αφηγήσεις του παππού στα χρόνια του '50 και του '60. Μετά πάλι έρχεται η πραγματικότητα και εισβάλλει στη φαντασία και να σου που ζωντανεύουν μπροστά σου οι μέρες, τα χρόνια που η Δεξιά έδειχνε το φοβερό της πρόσωπο, ολόιδιο με σήμερα.

"Μάθημα δημοκρατίας"

«Άνωθεν εντολή να παταχθεί πρώτα το πολιτικό και κοινωνικό έγκλημα και μετά το ποινικό» στα Εξάρχεια, στο Κουκάκι και όπου κινείται οτιδήποτε διασαλεύει την τάξη τους και την ασφάλειά τους. Η μετουσίωση της δημοκρατίας τους, «μάθημα δημοκρατίας» κατά τον Στ. Πέτσα, ζωντανά από τον ΣΚΑΪ. Η άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας προαναγγέλλεται από τον υπουργό ανάπτυξης Ά. Γεωργιάδη από τα τηλεοπτικά κανάλια «για να μη χαλάσουμε τις καρδιές μας» - εξάλλου με 200 ευρώ τον μήνα επιβιώνεις, αν παίρνεις 580 είσαι μεσαία τάξη και μπορείς να αποπληρώσεις και το κόκκινο δάνειό σου τώρα που μπήκαμε στην κανονικότητα. Αν τυχόν αντισταθείς στην έξωση, έχεις, κατ' αναλογία, παράδειγμα: Ινδαρές.

Μετά το κάλεσμα «σε όλους τους ιεράρχες και τους ιεροδιδασκάλους» από την υπουργό Παιδείας που μας ξάφνιασε -όσο να πεις-, καταργείται η αργία για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών στα σχολεία, που λίγο το κακό, αλλά οι μαθητές θα κάνουν «εκδηλώσεις που μπορεί να περιλαμβάνουν θρησκευτικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες».

Το μεγάλο κακό όμως ήρθε με τη διάταξη που «δεκτά από το ΑΣΕΠ θα γίνονται τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής για τον διορισμό των εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία», που πρακτικά σημαίνει ότι τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων, τα οποία με τον Νόμο 4635/19 διαθέτουν πλέον επαγγελματική ισοτιμία με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ, θεωρούνται τυπικό προσόν μόνιμου διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση.

Διαβάστε εσείς παιδιά της Γ' Λυκείου, κάντε την προσπάθειά σας να μπείτε σ' ένα ελληνικό ΑΕΙ, θα βάλουμε και τη βάση του 10, θα μειώσουμε και τον αριθμό των εισακτέων, θα βάλουμε και την Τράπεζα Θεμάτων, θα μετρούν οι βαθμοί σας από τις τρεις τάξεις του Λυκείου για την εισαγωγή σας, αλλά όσοι έχετε λεφτά αυτά δεν σας αφορούν. Δεν ανήκετε στην πλέμπα. Το κολέγιο σας περιμένει έτσι κι αλλιώς.

Και βέβαια η «ημέρα αγέννητου παιδιού» μας αφορά όλους, την κάναμε πρωτοσέλιδο, την κάναμε αφίσα στο μετρό, την κάναμε φερετζέ της αβίωτης ζωής τόσων γεννημένων παιδιών. Πώς αλλιώς το αναλλοίωτο στις συνειδήσεις τους σύνθημα «Πατρίς - Θρησκεία - Οικογένεια» θα συγκινήσει τους πολίτες; Ρίγη προκάλεσε βέβαια, αλλά ρίγη ανατριχίλας από τον μεσαίωνα που εξέπεμψε. Η νεολαία ΣΥΡΙΖΑ μας ξεντρόπιασε με τη δράση της προς στιγμή, αλλά το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε.

Η απάντηση της Αριστεράς

Εμείς, η Αριστερά, η κυβερνώσα, η ριζοσπαστική, καθαρόαιμη, η πασοκοποιημένη, η σοσιαλιστική, εμείς τι κάνουμε;

Καγχάζουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαβάζουμε με ικανοποίηση τις δηλώσεις που κατακεραυνώνουν αυτές τις πολιτικές, βγάζουμε και καμιά φωτογραφία από τις εκδηλώσεις για να δηλώσουμε «παρών». Πέραν τούτου όμως;

Τι κάνουμε για να οργανώσουμε την αντίσταση του λαού απέναντι σ' αυτήν τη Δεξιά; Ποιες παρεμβάσεις στους χώρους της δουλειάς έχουμε να καταδείξουμε, ποια συνομιλία με τα κινήματα έχουμε να αναδείξουμε, για ποια διεύρυνση τελικά πασχίζουμε, ποια απαλλαγή του τόπου από τη νεοφιλελεύθερη, ρατσιστική Δεξιά επιδιώκουμε;

Οι συζητήσεις σε «στενό κομματικό κύκλο» συνεχίζονται ενώ ο κόσμος που περιμένει συνειδητοποιεί ακριβώς «τι σημαίνει Δεξιά». Κι αυτός ο κόσμος χρειάζεται όραμα και ορμή για να δραστηριοποιηθεί.

Είναι ανάγκη λοιπόν να αναπτύξουμε δίκτυα επεξεργασίας θέσεων και δράσεων σε κάθε τομέα, δίκτυα παρέμβασης στη Δημόσια Διοίκηση, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Παιδεία, την Υγεία, στους χώρους ιδιωτικής εργασίας. Και σ' αυτά τα δίκτυα δεν αρκούν οι θεωρητικές αναζητήσεις -συνήθεις στην Αριστερά-, χρειάζεται συμμετοχή των πολιτικών προσώπων, των φορέων, των συνδικαλιστικών οργάνων, όλων των πολιτών για να ολοκληρωθεί η προσπάθεια. Δεν φτάνει να λέμε «οψόμεθα». Χρειάζεται όλοι μας να είμαστε παρόντες με κάθε τρόπο, με την ορμή που πάντα μας κινούσε στο εφικτό ή και στο... ανέφικτο.


* Ο Γιάννης Στέφος είναι δάσκαλος, μέλος της ΚΕΑ του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, πρώην βουλευτής Ιωαννίνων

ΠΗΓΗ: Η ΑΥΓΗ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Επικοινωνήστε μαζί μας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης